حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس جبهه اصلاحات یزد خبر داد:

«بابایی» یا «سید حسینی» استاندار یزد می‌شوند

«بابایی» یا «سید حسینی» استاندار یزد می‌شوند

رئیس جبهه اصلاحات استان یزد گفت: «محمدرضا بابایی» و «سید محمدرضا حسینی» به‌عنوان گزینه‌های نهایی از سوی وزارت کشور برای استانداری یزد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، غلامعلی سفید عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت بسیار پائین برخی از استان‌ها یکی از عواملی بود که آقای پزشکیان توانست وارد مرحله نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری شود، تصریح کرد: این تصمیم باعث شد جریان اصلاحات نیز از یک فرد خاص حمایت و به‌صورت جدی وارد عرصه رقابت بشود.

وی ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبان به‌خاطر عدم فعالیت در تمام این سال‌ها که حاصل تحریم، سکوت و دور بودن از قدرت بود، انسجام و وحدت خود را ازدست‌داده بود که همین موضوع باعث شد در دور اول انتخابات، رقیب پزشکیان در استان یزد رأی بیشتری را کسب کند.

رئیس جبهه اصلاحات در یزد با بیان اینکه در دور دوم  انتخابات، انسجام جریان اصلاحات در یزد تا حدودی بهتر شد اظهار داشت: عدم دارابودن از انسجام تشکیلاتی، جریان اصلاحات را به این سمت هدایت کرد که فعالیت‌های حزبی را بعد از انتخابات نیز با جدیت پیگیری کند و در همین راستا 23 حزب شناسنامه‌دار جریان اصلاحات که مجوز فعالیت در استان یزد را دارا بودند دور هم جمع شدند و بر اساس دستورالعمل جریان اصلاحات کشور، جلسات و تشکیلاتی ایجاد کردند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل مشخص شده هرکدام از احزاب، نامزد مدنظر خود برای استانداری یزد را معرفی کردند که تعداد این افراد بالای 50 نفر شد.

رئیس جبهه اصلاحات استان یزد با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد، خود انصراف دادند  و در ضمن شرط گذاشته شده بود که برای حذف افراد، لازم است سه‌چهارم آرا اتخاذ شود که این آرا به عده‌ای تعلق گرفت و موجب حذف آنها شد و در نهایت نیز با یک کار علمی که در آن اساس کمیت و کیفیت لحاظ شده بود 12 نفر انتخاب شدند.

سفید با بیان اینکه در مرحله بعد چهار نفر نیز بدون طی‌کردن این فرایند و بر اساس نظر اعضا وارد مرحله نهایی شدند و 16 نفر شدند، تصریح کرد: مردم‌داری، اصلاح‌طلبی، استفاده از زنان و جوانان در مرحله بعدی کار خود، توان ارتباط با مدیران کشوری و استانی، برخی از معیارهایی بود که مشخص شد و قرارشد هر حزب براساس این شاخص ها، خود آنها ارزشیابی کنند و پنج نفر برگزیده خود را به مجمع ارائه بدهند که در نهایت پنچ نفر اول این لیست انتخاب شدند.

وی ادامه داد: پنج نفر اعلامی به‌عنوان نماینده جریان اصلاحات در یزد هستند و قطعاً جریانات دیگر نیز نامزد خود را برای استانداری معرفی کرده‌اند و رایزنی لازم را نیز داشته‌اند.

وی افزود: در مسیر پیشنهاداتی شد که یک نفر از اعضای ستاد پزشکیان نیز به کمیته انتخاب اضافه شوند که آقای طالبی به این جمع اضافه شدند؛ ولی به علت مشغله در اکثر جلسات غایب بودند و یک نماینده نیز از میز یزدی‌ها مقیم تهران اضافه شد که آقای اولیا نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی بودند.

وی ادامه داد: پس از رأی‌گیری این پنج نفر شامل «عباس یزدان‌فر»، «محمدحسین توحیدی‌فر»، «اکرم فداکار»، «سید محمدرضا سید حسینی» و «مهدی جمالی‌نژاد» برای سمت استاندار یزد انتخاب و به تهران معرفی شدند.

سفید افزود: در معرفی این افراد صحبتی از اولویت نبوده است اظهار داشت: جریان اصلاحات افراد مدنظر خود را معرفی کرده است و رایزنی لازم را برای انتخاب این افراد انجام می‌دهد؛ ولی هر فردی که انتخاب شد وی استاندار یزد است و موردقبول‌همگان خواهد بود و قرار نیست با جامعه قهر کنیم.

وی ادامه داد: هر فردی که استاندار بشود مطالبه‌گری را رها نخواهیم کرد و حتی از کاندیدای خود نیز مطالبه‌گری خواهیم کرد و برنامه ارتباط با جامعه نیز ادامه پیدا می‌کند.

سفید در پایان تصریح کرد: بر اساس اخباری که کسب کرده‌ایم آقایان «محمدرضا بابایی» و «سید محمدرضا حسینی» به‌عنوان گزینه نهایی وزارت کشور هستند و احتمالاً از میان این دو نفر یک نفر انتخاب خواهد شد؛ اما ما رایزنی خود را انجام می‌دهیم که نامزد مدنظر خود انتخاب شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از