حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل صمت استان یزد خبر داد:

بازگشت 2 هزار میلیارد سرمایه به چرخه تولید

بازگشت 2 هزار میلیارد سرمایه به چرخه تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: مجموع سرمایه‌ای که در دولت سیزدهم در استان یزد مجدد به چرخه تولید بازگشت پیدا کرد بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بود.

محمدکاظم صادقیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های بسیار راهبردی برای دولت سیزدهم بحث احیای واحدهای راکد بوده است، گفت: در دولت شهید رئیسی تعداد 95 واحد صنعتی و تولیدی در استان یزد به چرخه اقتصاد برگشتند.

وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌ای که مجدد به چرخه تولید بازگشت پیدا کرد بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بود و همچنین برای بالغ بر هزار و 300 نفر فضای اشتغال مجدد ایجاد شد و توانستند به شغل سابق خود برگردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یکی از نکات مهمی که در بحث احیای واحدهای راکد وجود دارد، بحث روحیه و نکات رفتاری در یک واحد تولیدی است، اگر واحد تولیدی که با هزاران امید و آرزو ساخته شود تعطیل شود موجب ناامیدی مردم نسبت به اقتصاد می‌شود.

وی ادامه داد:  وقتی برای اقدام واحدهای راکد قدم برمی‌داریم به جز اینکه از نظر اقتصادی باعث رشد و پیشرفت اقتصادی استان می‌شود، از نظر اقتصاد رفتاری نیز باعث می‌شود سایر واحدها هم روحیه شکست‌ناپذیری خود را داشته باشند و سعی کنند واحدهای خود حفظ کنند و مانع از تعطیلی آن شوند و حتی اگر تعطیل شد مجدد به چرخه اقتصاد برگردند.

صادقیان با بیان اینکه احیای واحدهای راکد موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور و استان و همچنین کسب دانش فنی در حوزه‌های تولید و صنعت است، گفت: یکی از واحدهایی که در استان به چرخه تولید برگشت واحد تولید پکیج بود محصولی که به شدت به آن نیاز داشتیم و مجبور شدیم با وارد کردن آن به استان خروج ارز داشته باشیم اما با احیای آن هم از خروج ارز جلوگیری شد و هم توانستیم در تولید پکیج‌های برودتی و حرارتی دانش فنی بیشتری کسب کنیم که باعث پیشرفت صنعت لوازم خانگی در استان شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از