حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران:

جهش تولید نیازمند تلاش همگانی است

جهش تولید نیازمند تلاش همگانی است

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: همه باید با کمک مردم بسیج شویم تا بتوانیم سنگی از جلوی پای تولید برداریم و شاهد جهش تولید باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، مجتبی دستمالچیان صبح امروز در همایش بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی و اصناف سراسر کشور که در یزد برگزار شد، گفت: شرایط فعلی، شرایط جنگ اقتصادی است و چندین سال است که شعار سال اقتصادی با محوریت تولید نام‌گذاری شده و امسال نیز رهبر معظم انقلاب شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به تعبیرهای گوناگون از شعار سال ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همانند زمان جنگ که همه مردم کمک می‌کردند تا کار جنگ به خوبی پیش برود و هر فردی در حد و توان خود کمک می‌کرد هم اکنون نیز همه باید با کمک مردم بسیج شویم تا بتوانیم سنگی از جلوی پای تولید برداریم و شاهد جهش تولید باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی یزد افزود: برخی مشکلات اقتصادی خارجی است و شاید کاری از دستمان برنیاید اما برخی مشکلات داخلی و قابل حل است  و باید برای برطرف شدن آنها تمام توان خود را به کار گیریم.

وی گفت: در این همایش به سه حوزه اصلی در راستای شعار سال که می‌توان اقدام کرد شامل سیاست‌های ارزی و جهش تولید، بهینه‌سازی مصرف انرژی،  بهره‌وری آب پرداخته می‌شود که تأثیرات جدی در زمینه تولید دارند و کارگاه‌هایی در این سه حوزه در قالب این همایش برپا می‌شود.

دستمالچیان افزود: در خصوص سیاست‌های ارزی، سیاست‌گذاری‌های که بانک مرکزی انجام می‌دهد به نظر تولیدکنندگان موافق با صادرات و بحث تولید نیست که جای بحث دارد و در کارگروه مختص آن به بحث گذاشته می‌شود و در اختتامیه بیانیه‌ای در این زمینه صادر می‌شود.

وی با اشاره به بهینه‌سازی مصرف انرژی ادامه داد: بارها ناتزاری انرژی در کشور مطرح شده که یکی از موضوعات بسیار مهم است و بحث بهره‌وری نیز شاید تا به حال به این دلیل که انرژی به فراوانی، به راحتی و با قیمت پایین در اختیار بوده است جدی گرفته نشده است که از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود تا هم موضوع مصرف بهینه و مشکل ناترازی را حل کنیم و هم بتوانیم با سایر کشورها در زمینه صادرات رقابت داشته باشیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه برای یزد با توجه به اقلیم و واقع شدن در کویر آب مایه‌ای بسیار حیاتی محسوب می‌شود، افزود: گذشتگان با حفر قنات آب را به این منطقه انتقال دادند و یزد با وجود موقعیتی که دارد و قرار نداشتن در حاشیه رودخانه یا در دل کوه، اکنون تنها شهر جهانی ایران  است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و از تجار خوشنام و کاسبان خوبی برخوردار است که این افتخارات را مدیون گذشتگان خود است و در این همایش در کارگروه بهره‌وری آب به موضع آب نیز پرداخته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از