حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دبیر ستاد انتخابات استان یزد تشریح کرد:

بررسی آماری داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از یزد

بررسی آماری داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با تشریح آماری داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از یزد گفت: از میان داوطلبانی که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند تنها یک نفر از دارای سابقه نمایندگی در مجلس خبرگان است.

سعید رستگاری در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ نفر از استان یزد برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دوره چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان یزد چهار نفر و در دوره پنجم انتخابات مجلس خبرگان ۱۱ نفر ثبت‌نام کرده بودند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تأکید کرد: در دوره ششم انتخابات مجلس خبرگان رهبری که مهلت ثبت‌نام آن از روز ۱۴ آبان آغاز و تا ساعت۱۸ روز ۲۰ آبان ادامه داشت ۱۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه یک نفر از این افراد سابقه نمایندگی در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان را در پرونده خود دارد تصریح کرد: از میان ۱۰ نفر ثبت‌نامی تنها سه نفر سابقه کاندیداتوری در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان رهبری را در پرونده خود دارند و هفت نفر مابقی فاقد سابقه نمایندگی در این زمینه‌اند.

رستگاری با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون انتخابات خاطرنشان کرد: داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارند و یا در امتحانات دوره‌های پیشین این مجلس، حائز نمره قبولی (کتبی و شفاهی) شده‌اند، معاف از امتحان خواهند بود ولی مابقی کاندیداها باید در آزمون علمی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان که در تاریخ ۳۰ آبان در شهر قم برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی در مورد محدوده سنی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: سه نفر از این تعداد در محدوده سنی ۴۱ الی۵۰ سال، پنج نفر در محدوده سنی ۵۱ الی۶۰ سال، یک نفر در محدوده سنی ۶۱ الی ۷۰ سال، یک نفر نیز دارای سن بالای ۷۰ سال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از