حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد مطرح کرد:

برنامه‌محوری شاخصه مهم در انتخاب استاندار یزد

برنامه‌محوری شاخصه مهم در انتخاب استاندار یزد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد گفت: یزد به‌عنوان یکی از مقاصد عمده گردشگران محسوب می‌شود. استاندار استانی با این همه ظرفیت و پتانسیل باید برنامه‌محور پیش برود و به شکلی عمل کند که توازن در همه زمینه‌ها حفظ شود.

اصغر نبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با ویژگی‌های لازم برای یک استاندار اظهار کرد: استاندار بالاترین مقام اجرایی استان بوده و تصمیمات مهمی برای یک استان اخذ می‌کند، در واقع استاندار باید عقلانیت محور عمل کرده و بر اساس برنامه‌ای مدون عمل کند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد، دومین استان معدنی کشور بوده و به لحاظ صنعتی نیز توسعه پیدا کرده است، ادامه داد: یزد به‌عنوان یکی از مقاصد عمده گردشگران محسوب می‌شود. استاندار استانی با این همه ظرفیت و پتانسیل باید برنامه‌محور پیش برود و به شکلی عمل کند که توازن در همه زمینه‌ها حفظ شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد مشورت‌گرا بودن را ویژگی بارز برای یک استاندار دانست و تصریح کرد: استاندار باید در سایه قانون و حفظ اقتدار، از دانش افراد در بخش‌های خصوصی و همچنین دانشگاهیان و اساتید حوزه‌های مختلف بهره برده تا شاهد توسعه پایدار در استان باشیم.

نبیل با اشاره به ضرورت جوان بودن استاندار بیان کرد: آشنایی و احاطه کامل داشتن به مسائل مختلف استان، تلاش برای جلب اعتماد مردم، داشتن حس مردم‌دوستی، علاقه‌مندی به یزد و یزدی‌تبار بودن و توانایی سوق دادن مردم به مردمانی همدل و یکپارچه از ویژگی‌های لازم برای استاندار آینده یزد است.

وی در پاسخ به میزان اولویت یزدی‌تباری استاندار بعدی یزد گفت: یزدی‌تبار بودن اهمیت دارد؛ چراکه در یزد افراد مسئولیت‌پذیر و توانمند در سطح استان یزد کم نیستند. آشنایی استاندار یزد با روحیات مردم استان و درک مسائل، نیاز‌ها و مشکلات، به‌منظور حل آن‌ها، اهمیت بالایی دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد مردمی بودن را دیگری ویژگی لازم برای استاندار یزد برشمرد و افزود: داشتن تعهد نسبت به مردم باعث می‌شود تا استاندار برای انجام مسئولیت خود به بهترین نحو ممکن، تلاش کند.

وی با تأکید بر ضرورت آینده‌نگری و توجه به آینده نسل‌های بعدی و ضرورت حفظ منابع استان گفت: یزد شهر جهانی است؛ با دنیا دیدگی و تخصص می‌توان یزد را در مسیر توسعه پایدار قرار داد.

نبیل ضرورت توجه به توسعه پایدار گردشگری را یادآور شد و گفت: گردشگری یک صنعت سبز است و با توجه به ظرفیت‌های استان یزد باید روی توسعه پایدار گردشگری سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری روستایی، جاذبه‌های کویر، اقلیت‌های مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان از جمله مواردی است که استاندار آینده می‌تواند با تکیه‌ بر آن توسعه پایدار گردشگری را دنبال کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد بیان کرد: استان در مرکز کشور قرار دارد و می‌تواند در زمینه پدافند غیرعامل مؤثر باشد.

وی در رابطه با عملکرد استاندار فعلی در حوزه گردشگری گفت: استاندار فعلی یزد، گردشگری را یکی از محور‌های توسعه استان دانست و اقدامات خوبی مانند راه‌اندازی یزدایر و تلاش برای راه‌اندازی یزدریل به‌منظور توسعه گردشگری استان انجام داد.

نبیل بیان کرد: در معرفی استان یزد تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که شرکت در نمایشگاه‌های مختلف نمونه‌ای از آن است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از