حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
مدیر کانون رهپویان صبح امید خبر داد:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت با محوریت دختران

برگزاری جشن‌های دهه کرامت با محوریت دختران

مدیر کانون رهپویان صبح امید از حضور سفیران اهل بیت (ع) و خدام حرم حضرت معصومه(س) در استان یزد خبر داد و گفت: محوریت این جشن‌های ویژه دهه کرامت دختران و بانوان خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، علیرضا ثواچه در گفتگو با خبرنگاران از حضور خادمان کریمه اهل بیت(ع) برای یازدهمین سال در استان یزد خبر داد و گفت: در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر تعدادی از خدام آستان مقدسه آن بانوی همام مهمان دارالعباده یزد خواهند بود.

وی ادامه داد: سفیران کریمه اهل بیت(ع) از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت وارد استان شده و به مدت پنج روز در استان برنامه خواهند داشت.

مدیر کانون رهپویان صبح امید، هدف از حضور سفیران کریمه اهل بیت(ع) در استان یزد و دیگر استان‌های کشور را شناساندن شخصیت حضرت معصومه (س) و ابلاغ سلام تولیت به عاشقان اهل بیت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف این کاروان، ایجاد فضای معنوی در اقصی نقاط کشور، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) و بیان معرفت مردم نسبت به این خاندان پاک و مطهر است.

وی در ادامه از آغاز جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۱۹ اردیبهشت‌ماه در استان با حضور خدام کریمه اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان خواهند بود و شعار محوری امسال نیز «با شما سربلندیم » در نظر گرفته شده، البته برای اولین روز دهه کرامت شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» نامگذاری شده و بر همین اساس شام روز جمعه جشن بزرگ ویژه دختران در سالن دانشکده حضرت رقیه (س) با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

 مدیر کانون رهپویان صبح امید با اشاره به ورود خدام در شب گذشته به استان خاطر نشان کرد: در شب میلاد حضرت معصومه (س) نیز مراسم جشنی در امامزاده جعفر (ع) برگزار و در صبح روز جمعه نیز با حضور خدام دعای ندبه قرائت خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری جشن روز دختر در شهرستان‌ها با حضور خدام حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ برنامه در شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت و روستاهای اطراف این مناطق برگزار خواهد شد.

رابط آستان مقدس حضرت معصومه (س) در استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: جمعه ۲۱ اردیبهشت مصادف با روز دختر است اما با توجه به برنامه‌ریزی جامع و کامل آستان مقدس حضرت معصومه(س) برنامه‌های روز دختر از پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده تا بتوان جشن‌های این روز مهم را پررنگ برگزار کرد.

ثواچه افزود: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

وی برگزاری جشن ویژه دختران دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دخترانه متوسطه اول و دوم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به نام حضرت معصومه (س) در محل بلوار دشتی به منظور پذیرایی از عموم مردم و اهدای تبرکات آستان مقدسه‌ در شب میلاد حضرت معصومه (س)، حضور سفیران کریمه اهل بیت(ع) در شهرستان تفت روز ۱۹ اردیبهشت، حضور سفیران کریمه اهل بیت(ع) در شهرستان مهریز روز ۲۰ اردیبهشت، دیدار با علما و خانواده شهدا، حضور در امامزادگان و عیادت از بیماران بیمارستان‌ها بازدید از زندان زنان، دیدار با خانواده معظم شهدای راسک را از برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

ثواچه شرکت در جشن‌های محلات و مساجد، شرکت در جشن دانشجویان دانشگاه یزد، حضور در خانواده‌های پرجمعیت، شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی در محل گلزار شهدای گمنام، حضور نماز جمعه یزد، دیدار با ایثارگران و نخبگان استان، حضور در منزل حافظ قرآن روشن دل، حضور در گلزار شهدا، حضور در دارالقرآن، حضور در برنامه زنده صدا و سیمای یزد، حضور در یادواره شهدای دانش آموز و انجمن های اسلامی استان یزد را نیز از دیگر برنامه های مهم دهه کرامت برشمرد و افزود: خادمان حرم با پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) در این برنامه‌ها در میان ارادتمندان اهل بیت(ع) حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از