حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در شهرستان بهاباد برگزار شد؛

برگزاری جشن عید غدیر در محلات مختلف

برگزاری جشن عید غدیر در محلات مختلف

جشن بزرگ عید سعید غدیر با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار همراه با برنامه‌های متنوع و شاد در جوار شهدای گمنام شهرستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، حجت‌الاسلام سید رضا موسوی واعظ یکی از روحانیون قم در سخنانی در مراسم جشن عید غدیر خم که با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان بهاباد در جوار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر خم عید ولایت و امامت مولی علی علیه‌السلام  اظهار داشت: غدیر پدیده‌ای از زمان گذشته نیست؛ بلکه جریانی است که همیشه جاری است و فراروی ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: در واقعه غدیر پیامبر اکرم (ص) راه و مسیری را برای انسان‌ها مشخص کرده‌اند که تا رسیدن به مقصد و هدف نهایی ادامه دارد.

موسوی واعظ گفت: غدیر بزرگ‌ترین عید ما مسلمانان و شیعیان است چرا که ناظر به مقوله کلیدی ولایت است و ولایت نیز اساس دین و شریعت ما به شمار می‌آید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غدیر روز تجلی توحید و نبوت است، افزود: رسول‌الله (ص) پس از آن که امیرالمؤمنین علی (ع) را در روز غدیر به جانشینی خود تعیین فرمودند، در همان روز این عید را اعلام نموده و مراسم ویژه آن را هم برگزار کردند، به‌نحوی‌که در خیمه خویش نشسته و با کمال خوشحالی و سرور از تبریک گویندگان استقبال کرده و خطاب به آنان فرمودند به من تبریک بگویید، چرا که خداوند مرا به نبوت و اهل‌بیتم را به امامت اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مهم‌ترین اعمال و آداب عید غدیر خم ابراز داشت: یکی از جلوه‌های ویژه روز عید غدیر، احسان و نیکی به دیگران، از جمله به خانواده و برادران دینی است. در همین زمینه امیرالمؤمنین (ع) چنین سفارش کرده‌اند که معاش خانواده‌تان را توسعه داده و به برادرانتان نیکی کنید و با خوشحالی همدیگر را در این روز ملاقات کنید و انفاق و افطاری را در دستور کار قرار دهید.

اجرای نمایش واقعه غدیر خم با حضور هنرمندان پیش‌کسوت شهرستان بهاباد مولودی‌خوانی با نوای گرم مداح اهل‌بیت حاج اسدالله عرب‌سرخی و پخش شربت و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از