حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اتاق اصناف یزد:

برگزاری نمایشگاه‌ها به نفع فروشنده و خریدار است

برگزاری نمایشگاه‌ها به نفع فروشنده و خریدار است

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: در نمایشگاه‌های متفاوتی که به صورت فصلی و یا تخصصی برگزار می‌شود، فروش به نفع کسبه و مصرف‌کننده است.

علیرضا حسنی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: بنابر قانون اتاق‌های اصناف تمامی شهرستان‌ها و استان‌ها اجازه دارند تا در دو تا سه مرحله نمایشگاه برای عرضه مستقیم محصولات خود برگزار کنند که شامل نمایشگاه‌ها بهاره، پاییزه و رمضانیه است.

رئیس اتاق اصناف یزد تصریح کرد: این قانون به صراحت گفته است که وظیفه اتاق اصناف است تا در زمانی که فروش محصولات در این بازه‌های زمانی بیشتر می‌شود، مصرف‌کنندگان نیز از تخفیفات ویژه این نمایشگاه‌ها برخوردار شوند و اجناس را به صورت ارزان‌تر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه این قانون در یزد نیز اجرا می‌شود، عنوان کرد: در برخی از نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه‌های تخصصی نیز اگر قرار باشد فروشی انجام شود، اتاق اصناف نیز باید مطلع باشد، زیرا فروش فقط مختص بازار است و اینکه در استان یزد نیز به توافق رسیدیم که اگر در نمایشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی و تخصصی فروشی انجام شود، در ابتدا اتاق اصناف استان توسط مسئولان نمایشگاه در جریان قرار گیرد تا بتوانیم به صورت مستقیم بر چگونگی فعالیت فروشندگان و تخفیفات آنها نظارت داشته باشیم.

حسنی با بیان اینکه مردم با خیالی آسوده می‌توانند اجناس مورد نیاز خود را از این نمایشگاه‌ها تهیه کنند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مانند مبلمان و ... برای فروشندگان شرایط بسیار خوبی را ایجاد کرد تا بتوانند فروش خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه‌ها فروش به نفع کسبه و مصرف‌کننده است و با توجه به وجود رکود و تورم در بازار برای کاسبان فروش بسیار سخت شده است و این شرکت در نمایشگاه همراه با ۵ تا ۱۰ درصد تخفیف باعث فروش آنها و مشارکت بیشتر مردم در خرید می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معیارهای مهم در برگزاری یک نمایشگاه خوب عنوان کرد: با تغییر نوع عرضه محصولات مانند جشنواره، بازارچه‌های محلی و نمایشگاه می‌توان شرایط خوبی در فروش محصولات ایجاد کرد و برگزاری بازارچه‌های محلی در شهر یزد نیز می‌تواند دسترسی مصرف‌کنندگان به کالاهای عرضه عمومی را سریع‌تر کند.

وی افزود: در زمینه جشنواره‌ها مغازه‌داران و واحدهای صنفی در ایامی که فروش خاصی نداشتند می‌تواند در این محل‌ها با توجه به حدمجاز قیمت‌گذاری و تخفیفات که قانون برای آنها در نظر گرفته است، فروش بهتری خواهند داشت و این جشنواره با اطلاع دادن به اتاق اصناف و مشخص کردن مدت زمان جشنواره، می‌تواند انجام شود.

حسنی ادامه داد: در زمینه نمایشگاه‌ نیز مطابق قانون فروش انجام خواهد شد و در صورت نیاز و دستور ستاد تنظیم بازار استان نمایشگاه فوق‌العاده در سطح استان به عناوین مختلف برگزار خواهد شد و این اقدام بنابر دستور ستاد تنظیم بازار استان و رضایت اتاق اصناف و اتحادیه مرتبط انجام خواهد؛ اگر قرار باشد اتفاقی به صورت فوق‌العاده و یا نمایشگاهی خاص برگزار شود باید توسط اعضای اتحادیه صنفی این موضوع بررسی و کارشناسی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از