حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد:

بسترهای لازم برای دور دوم انتخابات آماده است

بسترهای لازم برای دور دوم انتخابات آماده است

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مانند مرحله اول انتخابات بسترهای لازم را برای اینکه انتخاباتی سالم با امنیت کامل برگزار شود را تدارک دیدند و همه پای کار هستند

آیت‌الله سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات با بیان اینکه مردم با حضور در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کار ناتمام را به پایان رسانند، گفت: در مرحله اول هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری اکثریت مطلق آرا را کسب کردند و لذا طبق ماده 13 قانون انتخابات در هفته بعد مجدد انتخابات برگزار می‌شود و دو نفر از نامزدهایی که بیشترین آرا را کسب کردند به مرحله دوم می‎روند.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات هر کدام از دو نامزد که اکثریت نسبی آرا بیاورند رئیس جمهور منتخب می‌شود و دیگر نیازی به کسب اکثریت مطلق آرا نیست و حتی نامزدی که یک رأی بیشتر از دیگری داشته باشد رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: حضور در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وظیفه ملی و شرعی ماست که در پای صندوق‌های رأی برای دومین بار در این دوره از انتخابات حاضر شویم و به کاندیدای اصلح از نظر خود رأی بدهیم تا این انتخابات نیز به به ثمر بنشیند و نهایتاً رئیس جمهور انتخاب شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی هم مانند مرحله اول بسترهای لازم را برای اینکه انتخاباتی سالم با امنیت کامل برگزار شود را تدارک دیدند و همه پای کار هستند و همه ناظران شورای نگهبان و عوامل اجرایی به خوبی انتخابات رارا به سرانجام خواهند رساند با این حال آنچه حرف اول را می‌زند رأی مردم است که امیداریم با مشارکت بالای خودشان در این مرحله شرکت کننند و کار را به سرانجام برسانند.

محمدی افزود: باید هر چه زودتر رئیس قوه مجریه تعیین شود و کارها را به پشتوانه مردم در دست گیرد، هرچه رئیس جمهور پشتوانه مردمی بالاتری داشته باشد قدرت نفوذ و اعتبار بین‌المللی و جایگاه قانونی او قوی‌تر و محکم‌تر خواهد بود و این جز با مشارکت بالای مردم تحقق نخواهد یافت.

وی با اشاره به مشارکت خوب یزدی‌ها در انتخابات و با بیان اینکه استان یزد با مشارکت بالای 58 درصد در کشور دوم شد، گفت: ناظران شورای نگهبان بر سر هر صندوق رأی در انتخابات حضور دارند و بسته به حضور رأی‌دهندگان در شعب اخذ رأی و شلوغی آن تا 7 ناظر هم در یک شعب اخذ رأی حضور دارند.

محمدی گفت: ناظران در قسمت‌های مختلف محل شعبه رأی تقسیم کار می‌کنند و هر کدام بخشی را نظارت می‌کنند تا مخالفت و مغایرتی در روند برگزاری انتخابات اتفاق نیفتد.

وی افزود: برخی موضوع صیانت از آرا را مطرح می‌کنند که این موضوع در قانون اساسی و قانون عادی آمده است، که حضور ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رأی، حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رأی و حضور و بازدید بازرسانی از وزارت کشور در شعب اخذ رأی از جمله اقدامات قانونی برای صیانت از آرا و سلامت انتخابات است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از