حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
چراغ راه؛

به فرزندانتان درس شهادت بدهید

به فرزندانتان درس شهادت بدهید

شهید عباس دهقان طزرجانی یکم مهر ۱۳۴۰ در روستای طزرجان از توابع شهرستان تفت یزد به دنیا آمد و سرانجام ۲۱ مهر ۱۳۶۰ در تپه چغالوند گیلان‌غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و کتف به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» شهید عباس دهقان طزرجانی یکم مهر ۱۳۴۰ در روستای طزرجان از توابع شهرستان تفت یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان سرباز ژاندارمری با سمت نیروی واحد تدارکات راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۱ مهر ۱۳۶۰ در تپه چغالوند گیلان‌غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و کتف به شهادت رسید. پیکرش در حسینیه فاطمیه زادگاهش به خاک سپرده شد.

 در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

اگر شما كشاورزان باشيد كه به فرزندانتان درس شهادت ياد بدهيد شما پابرهنه‌های عزيز هستيد كه مايه پيروزی اسلام هستيد و نمی‌گذارید يک منافقی به اسلام و قرآن تجاوز كند شما اگر با لشکر كافر بجنگيد و كافران را بكشيد به بهشت می‌روید و اگر كشته شويم به بهشت می‌رویم. امام خمينی (ره)

با درود به رهبر كبير انقلاب امام خمينی و سلام به شما پدر و مادر باایمان و قرآن‌شناس. پدر گرامی من كه در اين راه پر افتخار و پر شهادت رفتم و می‌روم همچون خود را آگاه كن و خود را استوار كن تا بتوانی جلو دشمنان صبر كنی. مادر عزيزم پيام من اين است كه آن اشک چشم بر زمين می‌ریزی همچون خود را مانند ام‌ليلا مادر علی‌اکبر بساز كه جلو چشم مادر شهيدان فاطمه زهرا (س) روسفيد باشی. مادر جان من كه مانند يک سرباز ديوانه اين راه را انتخاب كردم. ناله من آنجاست كه از دست مردم نمی توانستم در طزرجان بمانم ولی زمانی كه خونم بر زمین می‌ریزد؛ مانند آن خانم و همسر شهيد کلاه‌دوز باروحیه بسيار قوی با منافقين سخن‌های صحیح‌تر بنده به مردم بگو تا بدانند ديوانه كجا می‌رود. من يک خاری بودم جلو پای مردم مستكبر و من رفتم و می‌روم. خودم پابرهنه بودم و یک‌طبقه مستضعف و شما بايد با كمال پرافتخار و با استقامت راه شهدا صحرای كربلا را ادامه بدهيد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از