حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

به یاد شهدای کربلا را زیارت کنید

به یاد شهدای کربلا را زیارت کنید

شهید سید علی زاده میر اشکذری ۱۵ آبان ۱۳۴۴، در شهرستان اشكذر به دنيا آمد و سرانجام ۱۰ مرداد ۱۳۶۲، با سمت تيربارچی در پيرانشهر هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید سید علی زاده میر اشکذری ۱۵ آبان ۱۳۴۴، در شهرستان اشكذر به دنيا آمد. پدرش سید ابوالقاسم، كارگر كارخانه كاشی بود و مادرش بی‌بی ماشاءالله نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. بنا بود. به‌عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. ۱۰ مرداد ۱۳۶۲، با سمت تيربارچی در پيرانشهر هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار او در گلزار روضه الشهدای زادگاهش واقع است.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

با درود و سلام به قلب تپنده امت، پير جماران خمينى كبير و به روح فتوح شهيدان صدر اسلام به‌ویژه حسين بن على (ع) و همچنين به امام‌زمان حجت بن الحسن العسكرى منجى عالم بشريت.

بنده کوچک‌تر از آنم تا سخنى به‌عنوان تذكر ما امت شهيدپرور كه از مال و جانشان دريغ نورزيدند و به يارى دين خدا شتافتند و همچنين با دعاهاى شبانه‌روزشان پيروزى رزمندگان را از خدا طلب مى‌كنند انشا الله به يارى خدا و با رهبرى پيامبرگونه امام اميدوارم در آينده‌اى نزديک شما انقلاب اسلامى را به اقصی‌نقاط جهان نشر دهيد و راه كربلاى حسينى را به روى راهيان حرمش بگشاييد، چنان‌که هر قدم از اين راه با ريختن خون شهیدان هموار شود و اگر موفق شدم در اين قفس تنگ به وعده‌گاه عاشقان برسم از شما انتظار دارم قبر شش‌گوشه امام حسين (ع) را عوض ما زيارت نماييد و به بازماندگان شهدا احترام گذاشته و محبت كنيد كه بهترين عزيزان خود را فداى اسلام نمودند كه امام عزيز ما درباره خانواده‌هاى شهدا چنين فرموده‌اند: «شما خانواده‌هاى شهدا چشم‌وچراغ اين ملت هستيد» درود بر شما پدران جوان ازدست‌داده و مادران داغ‌دیده، خوشا به حال شما كه نور چشمان خود را تقديم اين انقلاب و اسلام كرديد و شما اى امت مسلمان راه شهيدان را ادامه دهيد و كفر جهانى را به جهان اسلامى مبدل كنيد. شما در هر كجا كه باشيد و هر مسئوليتى كه داشته باشيد اگر بخواهيد براى اسلام فداكارى كنيد همان جا براى جهاد فى‌سبيل‌الله سنگر است و هيچ عبادتى بالاتر از عمل صالح نيست و جهادى هم بالاتر از مبارزه با نفس نيست كه حضرت على(ع) بيان مى‌كند «لالجهاد النفس» يعنى نيست جهادى مانند جهاد مبارزه با نفس.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از