حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
شهردار یزد:

بودجه برنامه‌‌های فرهنگی یزد به ۱۲۰ میلیارد رسید

بودجه برنامه‌‌های فرهنگی یزد به ۱۲۰ میلیارد رسید

شهردار یزد گفت: در سال ۱۴۰۱، بودجه برنامه‌های فرهنگی را به ۶۷ میلیارد رساندیم که این میزان بودجه در سال ۱۴۰۱ رساندیم و در سال جاری به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، ابوالقاسم محی‌الدینی پیش از ظهر امروز‌ در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح بخشی از اقدامات و خدمات شهرداری یزد پرداخت و گفت: پس از سیل ۱۴۰۱ که خسارت زیادی به معابر و خانه‌های مسکونی یزد وارد کرد اقدامات و هزینه‌های زیادی برای تجهیز و فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌ها در شهر یزد انجام گرفت به گونه‌ای که در بارندگی‌های شدید امسال یزد هیچگونه مشکل زیرساختی نداشتیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری یزد در زمینه مقابله با بحران و بارندگی‌ها به حدی رسیده است که دیگر هیچ نگرانی در این زمینه نداریم، حتی به شهرستان‌های مختلف یزد در بارندگی‌های اخیر کمک کردیم، همچنین برای کمک به شهر مشهد نیز در آبگرفتگی و ایجاد سیل اخیر اعلام آمادگی کردیم، از طرفی در تقویت نیروهای مردمی در نقاط مختلف یزد نیز اقدامات متعددی انجام شده و به نیروهای مردمی امکانات و آموزش‌های مختلف ارائه دادیم و به این باور رسیدم که نیاز به کمک نیروی انسانی از بیرون از استان نداریم.

شهردار یزد عنوان کرد: در اطراف شهر یزد پنج سیل‌بند در اطراف شهر احداث شده است و در بارندگی‌های اخیر در شهر یزد هیچ نگرانی از ورود به شهر نداشتیم و حدود ۹ هزار چاه جذبی در شهر یزد داشتیم که به این آمار تا پایان اردیبهشت هزار چاه اضافه شده است و همچنین عمق چاه‌های جذبی که ۱۲ تا ۱۵ متر بود، برای چاه‌های جذبی ۲۵ متر تا ۳۰ متر حفر شده است که با هواگیری که برای آنها انجام شده به طور خودکار آب جذب می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای رفع کامل آبگرفتگی در شهر یزد در نقاطی چون بلوار جمهوری یزد، نیاز به کمک‌های ملی و استانی است که تا رودخانه را احداث و تکمیل کنیم، یک لاین بلوار جمهوری با بارندگی پر از آب خواهد شد چون مسیر رودخانه بوده است و می‌باید مسیری در رودخانه مرکزی برای خروج آب در نظر گرفته شود.

محی‌الدینی عنوان کرد: در دوره‌‌ گذشته در زمینه حمایت از حوزه فرهنگ همچنین احیای بافت تاریخی تنها شعار داده شد، در جریان بازگشای مسیر راست‌گرد میدان امیرچقماق و آسیب به بافت تاریخی یزد نیز دروغ گفته شد و به دروغ شهرداری را ضد میراث فرهنگی خوانده بودند و هم اکنون نیز در همان نقطه خودرو تردد می‌کند.

وی افزود: در شورای قبل بودجه در نظر گرفته شده برای احیای بافت تاریخی ۵۳ میلیارد تومان بود در حالی که در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه برای بافت تاریخی مصوب‌ شده که عملکرد در این زمینه نیز همین میزان بوده است که نشان‌دهنده نگاه ویژه به منطقه بافت تاریخی یزد است.

محی‌الدینی با اشاره به وجود مناطق محروم در یزد گفت: منطقه یک شهر یزد از مناطق محروم یزد است که در دوره قبل شورای شهر، ۴۵ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده که در سال گذشته بودجه ۲۴۰ میلیارد تومانی برای این منطقه در نظر گرفته شد که ۲۳۷ میلیارد آن برای این منطقه هزینه شد و اکنون هیچ معبر خانگی در این مناطق نداریم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری یزد در حوزه فرهنگ گفت: بودجه فرهنگی مصوب در سال ۱۴۰۰، ۴۴ میلیارد تومان بوده است که ۲۴ میلیارد آن مربوط به برنامه‌های فرهنگی و ۲۰ میلیاردد مربوط به حوزه ساخت و ساز حوزه فرهنگ در یزد بوده است اما در سال ۱۴۰۱، بودجه برنامه‌های فرهنگی را به ۶۷ میلیارد رساندیم که این میزان بودجه در سال ۱۴۰۲، ۹۰ میلیارد در نظر گرفته شده و برای امسال این بودجه به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار یزد برگزاری المپیاد ورزشی محلات و برنامه شادراه نور را از جمله برنامه‌های موفق شهرداری یزد در حوزه فرهنگ دانست و افزود: المپیاد ورزشی محلات با حضور ۲۶ هزار و ۵۰۰ یزدی و در ۶۶ رشته یزد برگزار شد، همچنین برنامه شادراه نور نیز برنامه‌ای خانوادگی برای خانواده‌های یزدی بود و تصمیم داریم برای عید غدیر از این دست برنامه در نقطه‌ای از شهر یزد که مشکل ترافیکی نداشته باشد اجرا شود.

وی گفت: در حوزه سیما و منظر یزد اقدامات جدیدی انجام خواهد شد که در ابتدای تابستان برنامه‌ها را شروع خواهیم کرد که به صورت ویژه به رنگ و نور در شهر می‌پردازیم و فضاهای شهری را شاداب می‌کنیم‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از