حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
بیش از 8 میلیارد ریال اخذ گذشت از شکات
معاون حل اختلاف دادگستری استان یزد مطرح کرد:

بیش از 8 میلیارد ریال اخذ گذشت از شکات

معاون حل اختلاف دادگستری استان یزد گفت: با تلاش شعبه 31 شورای حل اختلاف دائر در زندان مرکزی یزد، چندین پرونده به مصالحه رسید و طرفین به عشق امام حسین علیه السلام، گذشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان یزد، علیرضا حسین بیکی افزود: ‌ در یک پرونده که خانمی مطالبه،105 گرم طلای 21 عیار به‌علاوه هزینه و خسارت دادرسی و خسارت تأخیر و تأدیه را مطالبه کرده بود با وساطت و مساعی طرفین، پرونده به سازش ختم شد.

وی اضافه کرد: ‌در چند پرونده مشابه دیگر نیز موضوع مطالبه وجه چک، هزینه و خسارت دادرسی مطالبه شده بود، توافق قطعی و بدون قیدوشرط در ازای تقلیل مبلغ، اخذ و رضایت بدون قیدوشرط ثبت شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان یزد گفت: در مجموع در 7 فقره پرونده مبلغ 8 میلیارد 650میلیون ریال اخذ رضایت شاکی در تقلیل خواسته صورت گرفت که میزان گذشت از 400میلیون ریال تا 3میلیارد ریال متغیر بوده است.

وی گذشت را خصلت روح بلند ایرانیان و از تأکیدات دین مبین اسلام ذکر کرد و بیان داشت: در پرونده‌های فوق با تلاش و کوشش مجموعه شعبه 31 شورای حل اختلاف دائر در زندان مرکزی، با هدف حل مسئله و تلاش برای کمک به افراد گرفتار که به نوعی درگیر مسائل مالی و گرفتاری های قضایی شدند، گذشت و تقلیل خواسته انجام شد تا پرونده ها با سازش فیصله یابد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از