حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
تجهیز واحدهای نساجی به سیستم بازچرخانی پساب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد خبر داد:

تجهیز واحدهای نساجی به سیستم بازچرخانی پساب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: ۸۰ درصد واحدهای نساجی یزد به سیستم بازچرخانی پساب مجهز هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد، جواد محجوبی در رابطه با وضعیت پساب در استان یزد اظهار کرد: استان یزد در بخش بازچرخانی، استفاده بهره‌ورانه و مدیریت پساب‌های فاضلاب شهری و روستایی، پساب شرکت‌ها و نواحی صنعتی، پساب صنایع پراکنده و پساب بیمارستانی پیشتاز است.

 وی افزود: اکثر شهرستان‌های استان در زمینه فاضلاب شهری تعیین تکلیف شده‌اند و سرمایه‌گذاری برای اجرای شبکه فاضلاب شهری صورت گرفته است. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، ادامه داد: در بعضی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سیستم جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه و بازچرخانی پساب راه‌اندازی شده است که در آینده نزدیک باید تمامی این نواحی به سیستم بازچرخانی مجهز شوند. 

وی ابراز کرد: تاکنون ۳۲ درصد از شبکه فاضلاب شهر یزد اجرا شده است و اگر تمامی شبکه فاضلاب شهر یزد اجرا شود بیش از ۳۶ میلیون متر مکعب پساب را در اختیار خواهیم داشت.

 محجوبی افزود: از ۱۰۷ کارخانه کاشی در استان حدود ۱۰۰ کارخانه به سیستم بازچرخانی مجهز هستند. 

وی گفت: ۸۵ درصد از واحد‌های صنعت فولاد، ۷۰ درصد از واحد‌های کاغذ و مقوا و ۸۰ درصد از واحد‌های نساجی به سیستم بازچرخانی پساب مجهز هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از