حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس‌گروه طرح و برنامه آموزش‌و‌پرورش یزد اعلام کرد:

تحصیل ۸۱ هزار دانش‌آموز یزدی در مدارس خاص

تحصیل ۸۱ هزار دانش‌آموز یزدی در مدارس خاص

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش‌و‌پرورش یزد گفت: ۸۱ هزار و ۱۳۷ دانش‌آموز یزدی در مدارس خاص تحصیل می‌کنند.

رضا دادآفرین در گفتگو با پایگاه خبری یزدرسا، با بیان اینکه مدارس خاص شامل مدارس استعدادهای درخشان، شاهد، عشایری، نمونه دولتی، وابسته، هیئت‌امنایی و غیردولتی است، اظهار کرد: در کل استان یزد ۴۹۲ مدرسه خاص وجود دارد.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش‌و‌پرورش یزد ادامه داد: در سطح استان یزد ۱۵ مدرسه استعدادهای درخشان وجود دارد که در شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد واقع شده است.

وی تعداد مدارس عشایری را ۴۶ واحد اعلام کرد و افزود: مدارس عشایری استان یزد در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و مروست واقع شده است.

دادآفرین با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان مدارس غیردولتی دایر هستند، گفت: ۳۰۹ مدرسه غیردولتی در استان داریم که بیشترین تعداد آن یعنی ۱۰۷ مدرسه غیردولتی در ناحیه دو فعالیت دارند.

این مقام مسئول تعداد مدارس شاهد استان را ۳۵ مدرسه اعلام کرد و ادامه داد: ۲۱ واحد مدرسه نمونه دولتی، ۲۸ مدرسه وابسته و ۳۸ مدرسه هیئت‌امنایی در استان یزد دایر است.

وی تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند را ۸۱ هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد دانش‌آموزان محصل در مدارس خاص یعنی ۴۵ هزار و ۸۰۶ نفر به مدارس غیردولتی اختصاص دارد.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش‌و‌پرورش یزد تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز در مدارس هیئت‌امنایی، ۱۱ هزار و ۳۴۴ دانش‌آموز در مدارس شاهد و سه هزار و ۸۴۴ دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی استان یزد تحصیل می‌کنند.

دادآفرین تعداد دانش‌آموزان مدارس وابسته را ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد دانش‌آموزان محصل در مدارس عشایری را ۲ هزار و ۳۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۵۸۰ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان یزد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از