حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
دبیر ستاد انتخابات استان یزد خبر داد:

تدارک 853 شعبه اخذ رأی در استان یزد

تدارک 853 شعبه اخذ رأی در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در استان یزد 853 شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تدارک دیده شده که ممکن است این تعداد افزایش یا کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، سعید رستگاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی فرایند سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی از 15 مرداد 1402 آغاز شد، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و الزام کردن پیش ثبت نام برای کاندیداهایی که قصد کاندیداتوری دارند فرآیند انتخابات به 209 روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: فرایند انتخابات مجلس خبرگان نیز با قانون جدید به حدود 119 روز افزایش یافته است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد در چهار حوزه اصلی و 21 حوزه فرعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در استان یزد تنها در یک حوزه اصلی که فرمانداری یزد است برگزار می‌شود.

رستگاری افزود: با احکامی که توسط استاندار یزد از مدت‌ها قبل صادر شد در سطح استان هشت کمیته فرعی زیر مجموعه ستاد انتخابات تشکیل که فعالیت‌های بخش‌های مختلف انتخابات را پیش می‌برند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه تاکنون حدود 20 جلسه ستاد انتخابات در سطح استان یزد برگزار شده است اظهار داشت: در راستای بومی‌سازی چهار مؤلفه که مد نظر مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری انتخابات بوده است جلساتی با تمام شهرستان‌ها به صورت جداگانه برگزار و مسائل و مشکلاتی که در زمینه انتخابات گذشته وجود داشته است احصا شد.

وی ادامه داد: تمام مشکلات و مواردی که مربوط به استان یزد بوده است برطرف و مواردی که مربوط به وزارت کشور بوده است نیز به صورت کتبی به مسئولان مربوطه منتقل شده تا این مشکلات برطرف شود.

رستگاری ادامه داد: در استان یزد 853 شعبه تدارک دیده شده که ممکن است این تعداد افزایش یا کاهش یابد از این تعداد 626 شعبه شهری و 227 شعبه روستایی است و همچنین  670 شعبه ثابت و 173 شعبه سیار خواهد بود  و 7 شعبه نیز مربوط به اقلیت زرتشتیان است.

وی با تأکید بر اینکه در استان یزد یکی از قوانین جدید در زمینه انتخابات که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است الزامی نبودن شناسنامه برای رأی‌دهندگان است، تصریح کرد: رأی‌دهندگان با هر مدرک هویتی که بتواند کد ملی فرد را احراز کند امکان رأی‌دادن برای آنها وجود دارد که فرایند انتخابات توسط بالغ بر 14 هزار نفر از عوامل اجرایی در روز 11 اسفند 1402 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مهلت تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 3 اسفند آغاز ولی انتخابات مجلس خبرگان حدود دو هفته قبل از زمان برگزاری انتخابات آغاز می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از