حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خبر داد:

تشریح برنامه‌های مساجد برای اوقات فراغت نوجوان یزدی

تشریح برنامه‌های مساجد برای اوقات فراغت نوجوان یزدی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌های مساجد برای اوقات فراغت نوجوان و کودکان یزدی را تشریح کرد.

محسن رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به فرا رسیدن ماه تابستان فراهم شدن اوقات فراغت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: در راستای ایجاد اوقات فراغتی بانشاط و فرهنگی برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

وی افزود: طرح «مسجد کانون نشاط» یک برنامه ملی است که در آن مساجد برنامه‌ها و طرح‌های خود را براساس فرآیند و آیین‌نامه تعریف شده در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌کنند و آمار بسیاری خوبی هم در سال گذشته و هم در سال جاری از ثبت‌نام مساجد در این سامانه به دست آمده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مسجد در استان فعالیت خود را منعکس کردند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآنی باید باشد، طرح «مسجد پایگاه قرآن» نیز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این طرح یک طرح قرآنی است و تاکنون صد کرسی تلاوت به مساجد اهدا شده است و اساتید قرآنی در سامانه «بچه‌های مسجد» برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کردند.

رستگاری افزود: مساجد متقاضی نیز در همان سامانه درخواست خود را ثبت کردند، این طرح به صورت برنامه محفلی است که بخشی تلاوت قرآن و بخشی آموزش قرآن زیر نظر اساتید است.

وی با اشاره به اینکه طرح «مسجد پایگاه قرآن» از سال گذشته آغاز شده است، گفت: این طرح از سال گذشته آغاز به کار کرد و در سال جاری نیز عملیاتی‌تر شد و در این طرح نیز سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: طرح تربیتی «طراوت» ویژه شهر یزد سومین طرح در نظر گرفته شده برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است، و هدف ما مشارکت ۲ هزار نوجوان در محدوده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال در این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح از تابستان آغاز به کار می‌کند و به مدت یک سال ادامه خواهد داشت و هدف ما ایجاد ارتباط عمیق‌تر میان نوجوانان و مسجد است که هم موضوعات تربیتی و هم موضوعات آموزشی را در دل خود جای داده است.

رستگاری با اشاره به برنامه‌های ورزشی و اردویی تدارک دیده شده برای نوجوانان عنوان کرد: برنامه‌های جانبی نیز برای مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت TARAVATMASJED.IR «طراوت مسجد» مراجعه نمایند و در فعالیت مورد نظر خود مراحل ثبت‌نام را نیز انجام دهند.

وی عنوان کرد: طرح‌های «طراوت مسجد» و «مسجد کانون نشاط» در سال گذشته در سامانه مرتبط به آموزش و پرورش موسوم به نورینو ثبت شده بودند و در سال جاری نیز ظرفیت‌های مورد نیاز فراهم شده و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها مساجد فعال اطراف خود را یافته و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به هم‌افزایی خوب دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد اوقات فراغت خوب برای کودکان و نوجوانان در مساجد بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که استقبال خانواده‌ها و نوجوانان از برنامه‌های مساجد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و ما نیز باید به اعتماد خانواده‌ها ارزش بدهیم.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است که برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های قرآنی، مهارتی و هنری-ادبی با توجه به تقاضا و درخواست مساجد و اقتضای محلات رشته‌های مورد نیاز پیشنهاد داده شود تا نسبت به دغدغه محله برنامه‌های مورد نظر تدارک دیده شود.

رستگاری با اشاره به تشکیل شورای طراوت بیان کرد: شورایی متشکل از ۱۰ نوجوان پیشنهاد و برنامه‌های آموزشی مورد نیاز را با توجه به نیاز بچه‌های محله خود بیان کرده و به دست بزرگان مساجد رسانده تا با مشارکت هر دو نسل بتوان برنامه‌های مفیدی را برای اوقات فراغت نوجوانان و کودکان در نظر گرفت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از