حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

تلاش برای مردمی‌سازی قصه افزایش یابد

تلاش برای مردمی‌سازی قصه افزایش یابد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تلاش برای مردمی‌سازی قصه‌ها خبر داد و گفت: این سیاست را در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان یزد، فرهاد فلاح ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در حال برگزاری است، با اشاره به جایزه ویژه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره بیست و پنجم به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و جایزه ویژه سردار سلیمانی نیز برای بهترین قصه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به معرفی یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در شهر جهانی یزد گامی در مسیر ثبت جهانی قصه گویی خواهد بود.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان کرد: این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم»، مردمی سازی قصه در خانواده‌های ایرانی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این سیاست بودیم که قصه را مردمی‌سازی و عمومی‌سازی کنیم و خانواده‌ها از ظرفیت قصه برای تعلیم و تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

فلاح با بیان اینکه قصه‌ها در زندگی همه ما جاری و ساری هستند و قابلیت نقل و روایت دارند، افزود: کودکان بیشتر از اینکه به دنبال لذت باشند، به دنبال معنا هستند و قصه بیش از هر چیزی به زندگی معنا می‌دهد و برای انتقال تجربه و آموختن به دیگران بسیار مؤثر است‌.

وی یادآور شد: قصه می‌تواند تمام حواس مخاطبان را جمع کند و آنها بدون خستگی ساعت‌ها با آن وقت بگذرانند، قصه‌ها نه تنها می‌توانند انسان‌ها را بزرگ کنند بلکه با قصه می‌توان کسب و کارها را هم بزرگ کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: به این واسطه در جشنواره قصه‌گویی امسال قصه‌هایی با موضوع پیشرفت، اراده و کسب و کار اضافه شد و اجراهای خوبی صورت گرفت و امیدواریم برای تقویت حوزه اقتصاد از ظرفیت قصه گویی استفاده ببریم.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت رسانه به جشنواره اضافه شد، گفت: قصه‌ها از طریق رسانه به تمام نقاط کشور می‌رسد و همه بچه‌های این مرز و بوم قصه‌ها را می‌بینند و می‌شنوند به نحوی که هر شب یک ساعت از طریق شبکه پویا ساعت ۲۰:۳۰ مهمان خانه‌های مردم خواهیم بود.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از