حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری یزد مطرح کرد:

پیگیری تمامی نامه‌های‌ مردمی در سفر رئیسی

پیگیری تمامی نامه‌های‌ مردمی در سفر رئیسی

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری یزد با بیان اینکه تمامی نامه‌های سفر رئیس‌جمهور به یزد پیگیری شده است، گفت: نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور در دومین سفر آقای رئیسی به یزد بیش از سه برابر دور اول بود.

سید حسن سالاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا»، با بیان اینکه یکی از حلقه‌های ارتباطی بین دولت و مردم، مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری است که وظیفه انتقال بدون واسطه پیام‌ها، نظرات، گزارش‌ها و مطالبات مردم از طریق میزهای خدمت، سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۱۱ و سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) را بر عهده دارد، اظهار کرد: نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور در دومین سفر آقای رئیسی به یزد بیش از سه برابر دور اول بود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری یزد با بیان اینکه همه این نامه‌های مردمی سفر رئیس‌جمهور بازخوانی و پیگیری شده است، ادامه داد: تعداد کل تماس‌ها و نامه‌‌های مردمی در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان یزد که در سال ۱۴۰۱ انجام شد، جمعاً ۱۶۶ هزار بوده است.

وی گفت: بیشتر درخواست‌های مردم استان یزد در این سامانه، به ترتیب مربوط به وام قرض‌الحسنه، مساعدت مالی، تسهیلات بانکی، وام خوداشتغالی  و مسکن بوده است.

سالاری ابراز کرد: بیش از ۷۸ هزار درخواست مردم در حوزه دریافت تسهیلات و حدود ۲۰ هزار درخواست نیز در حوزه دریافت مساعدت مالی بوده است که این درخواست‌ها نیز به بانک‌ها و نهاد‌های مربوطه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۷۸ هزار وام درخواست داده شده در هفت حوزه دسته‌بندی شده است، گفت: پرداخت وام را در دسته‌های هزینه درمان، تعمیر مسکن، هزینه تحصیل، ودیعه مسکن، خرید کالا، قرض‌الحسنه و وام بانکی اولویت‌بندی شده است که باتوجه‌به میزان اعتباری که از مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری اختصاص داده می‌شود برای پرداخت به چهار بانک تجارت، ملت، ملی و صادرات فرستاده می‌شود.

سالاری ادامه داد: باتوجه‌به تأمین اعتبار اولیه به تعدادی از درخواست‌کننده‌ها پیامک وام ارسال شده و بانک‌های عامل در حال پرداخت‌اند.

وی بخشی از نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور را مربوط به دستگاه قضایی استان عنوان کرد و افزود: تعداد یک هزار و ۵۰۰ نامه از نامه‌های مردمی خطاب به دستگاه قضا بوده است که به این دستگاه ارجاع داده شده است و در این زمینه دادگستری پاسخگو خواهد بود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری یزد با بیان اینکه ۶۸ هزار درخواست‌ مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان بوده، افزود: برای اطلاع مردم از روند پیگیری درخواست خود از رئیس‌جمهور پیامک آن از سوی دستگاه‌ها به‌مرور برای مردم ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نامه‌ها به ۱۲۱ دستگاه مختلف ارجاع داده شده است؛ پیگیری‌ها صورت‌گرفته و درنهایت جواب دستگاه مربوطه را به درخواست موردنظر داده‌ شده، گفت: درصورتی‌که درخواست و نامه کسی بی‌جواب مانده است، می‌تواند با سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۱۱ و سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)  پیگیری کرده و از وضعیت آن مطلع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از