حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس دانشگاه آزاد یزد:

تنها سپاه می‌توانست مقابل استکبار بایستد

تنها سپاه می‌توانست مقابل استکبار بایستد

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: تنها قدرتی همچون سپاه که ترکیبی از ایمان، اراده، علم و جهاد بود می‌توانست نظام پوشالی صهیونیست را در هم بکوبد.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تأمین امنیت کشور اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد مردمی است که به پیشنهاد امام خمینی (ره) تاسیس شد و نقش خود را در طول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نشان داد.

وی افزود: امروز نیز به عنوان پیشران و قدرت اصلی مواجه با نظام استکباری خود را نشان داد و نقطه زیبا در این طراحی برای مقابله با مستکبران رویکرد علمی آن بود که در دل این طراحی ارزشمند نهفته شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت علمی آن است، گفت: تلاشی که شهید طهرانی مقدم آغاز کرد و در پیشرفته‌ترین حوزه‌های دانش و فناوری که حوزه هوا و فضا است، خود را نشان داد و امروز معتقدیم که انتفاضه سنگ مظلومان فلسطین با حرکت و طراحی سبزپوشان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تبدیل شد به انتفاضه موشکی چند صد کیلومتری که کاملا نظام استکبار را در کمای وحشت فرو برد.

وی ادامه داد: رژیم سفاک صهیونیستی و حامیانش یک نظام سلطه‌گری است که عمدتا با جنگ رسانه‌ای، ایجاد رعب و وحشت و ترسیم چهره غیرواقعی از خود ملت‌های دیگر را به استثمار می‌کشاند.

دهقانی اشکذری تصریح کرد: تنها قدرتی همچون سپاه که ترکیبی از ایمان، اراده، علم و جهاد بود می‌توانست این نظام پوشالی را در هم بکوبد و اقتباس و استفاده از فرهنگ نام اهل بیت (ع) است که تک ضربه حضرت علی(ع) در جنگ خندق را یادآوری می‌کند؛ ضربه‌ای که تنها یک عدد بود اما جریان کفر و اسلام را در مقابله با هم به پیروزی اسلام رسانید.

وی با بیان اینکه امروزه علیرغم طراحی و تلاش سایر کشورهای دنیا و ناتویی که علیه ایران ایجاد شد، عنوان کرد:  با توجه به اطلاع قبلی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر جبران حرکت خصمانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمله به کنسولگری ایران در دمشق اعلام شده بود، باعث شد این جریان به نماد تفوق جریان فکری اهل بیت(ع) بر جریان کفر باشد که پس از هزار و ۴۰۰ سال در این عرصه متجلی شد و همچنان جهان در بهت ابهت این اقدام فرو رفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در نشان دادن ابعاد واقعی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: امروزه جنگ، جنگ رسانه‌ای است و اثر حرکت در رسانه‌ها بیشتر از موشک‌ها خواهد بود، بنابراین الان زمانی است که باید این حرکت ارزشمند و ابعاد مختلف عملیاتی که انجام شد تبیین شود تا انشا‌الله این امیدی که در دل مظلومان عالم روشن شد توسط جنگ رسانه‌ای دشمن خاموش نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب در تعریف علمی به مجموعه‌ای از ایده‌ها، باورها، نظریات و راهکارهای عملیاتی است، گفت: بسیاری از تئوری‌های علمی وجود دارد که در حوزه نظر و دیدگاه بسیار قوی و قدرتمند است اما کارآمدی لازم را ندارد و از دید علمی مکتبی کارآمد است که ضمن اینکه بنیان‌های فکری، فلسفی و اندیشه‎‌ای آن از حیث انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و خداشناسی که در درون خود دارد بتواند راهکار هم ارائه دهد.

دهقانی عنوان کرد: زمانی که از کارآمدی اسلام سخن می‌گوییم یعنی این مدل در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و ... عملی و کارگشا است؛ مکتب سردار سلیمانی نیز ضمن اینکه باورهای قوی دینی، خدامداری و محوری را دارد در حوزه عمل نیز روش‌های اجرایی را دارد که می‌تواند در مدیریت عملی باشد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یکی از نمادهای صدور انقلاب در کشورهای جهان اسلام و تشکیل خط مقاومت است و تمام این اقدامات بخش تکمیل‌کننده مکتب سردار سلیمانی است؛ مکتبی که دارای بنیان‌های فلسفی اهل بیتی(ع) و راهکارها و ساز و کارهای عملیاتی در حوزه حل مسئله‌ها است که اوج قدرت کارآمدی این مدل در حوزه نظامی و در اقدام اخیر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متجلی شد و دنیا به چشم خود دید و به‌کارآمدی آن اعتراف کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از