حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
مسئول گروه جهادی شهید ذوالفقاری یزد خبر داد:

توزیع 700 بسته نوشت‌افزار توسط جهادگران یزدی

توزیع 700 بسته نوشت‌افزار توسط جهادگران یزدی

مسئول گروه جهادی شهید محمدهادی ذوالفقاری گفت: امسال نیز ‌تقریبا 700 بسته از نوشت افزار توسط جهادگران تهیه و توزیع شد.

محسن زینلی‌پور در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا»، با اشاره به کسب عنوان الگوی برتر توسط گروه جهادی شهید محمدهادی ذوالفقاری در جشنواره مالک‌اشتر، گفت: این گروه جهادی دارای کارگروه‌های تسهیل‌گری ازدواج، تعمیر لوازم خانگی، معیشت، اشتغال، فرهنگی، عمران، درمان و سلامت، تعلیم‌وتربیت و خانواده است که در این زمینه‌ها اقدامات متعددی توسط جهادگران در استان و خارج از استان انجام گرفته است.

مسئول گروه جهادی شهید محمدهادی ذوالفقاری با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در خارج از استان افزود: طی دو سال گذشته این جهادگران با حضور در استان‌های سیل‌زده چون کرمان، لرستان و خوزستان حضور یافتند و علاوه بر کمک به سیل‎زدگان به تعمیر تخصصی لوازم خانگی پرداختند.

وی ادامه داد: یک‌مرتبه نیز در عید نوروز سال 1401، هفت خانواده جهادگر با همسر و فرزند راهی کرمان شدیم که در این اعزام، آقایان به تعمیر خانه سیل‌زدگان و ساخت سرویس بهداشتی پرداختند، بانوان نیز به مهارت‌آموزی در زمینه آموزش گل‌سر، روبان‌دوزی، آموزش آشپزی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به بانوان کرمانی پرداختند، بچه‌ها نیز گروه‌های بازی راه انداختند و همچنین کلاش مداحی تشکیل شد و آموزش مداحی و برگزاری مسابقات داستان، کتابخوانی و... اهدای جایزه به بچه‌ها نیز از دیگر اقدامات جهادی در این زمینه بود.

زینلی‌پور گفت: در سال 1401 که سیل در روستای سیدمیرزا، به وقوع پیوست، اعضای گروه جهادی به‌صورت تخصصی کار تعمیر لوازم خانگی سیل‌زدگان را به عهده گرفتند و وسایل قابل تعمیر را تعمیر و وسایلی که امکان تعمیر نداشت را با خرید قطعات نو تعمیر کردند، همچنین در مردادماه همان سال با وقوع سیل در یزد مدرسه‌ای در شهر برای تعمیر لوازم خانگی در نظر گرفته شد و این جهادگران در این محل کار تخصصی تعمیر لوازم خانگی سیل‌زدگان را انجام دادند.

وی با اشار به اقدامات کارگروه تعلیم و تربیت در این گروه جهادی عنوان کرد: جهادگران یزدی در این کارگروه هم بحث تعلیم و تربیت و هم نیازهای دانش‌آموزان را دنبال می‌کند، در این زمینه در سال گذشته بالغ بر 250 بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد و امسال نیز ‌ تقریبا 700 بسته از نوشت افزار تهیه و توزیع شد، همچنین چنانچه در زمینه هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان یا تهیه پوشاک برای آنها مشکلی وجود داشته باشد جهادگران برای رفع آن اقدام می‌کنند.

رئیس شورای جهادی ناحیه الله دادی یزد گفت: در کارگروه معیشت این گروه جهادی، نیازمندان و مددجویان کمیته امداد شناسایی می‌شوند و براساس نیازهایی که دارند و با اولویت‌بندی که انجام می‌گیرد به‌صورت ماهانه، دو ماه یک‌بار یا به‌صورت فصلی بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

زینلی‌پور با بیان اینکه کارگروه اشتغال بحث توانمندسازی نیازمندان، ایجاد کارگاه‌های اشتغال و راه‌اندازی نمایشگاه‌های مشاغل خانگی را دنبال می‌کند، افزود: سال گذشته 6 نمایشگاه مشاغل خانگی در نقاط مختلف یزد برگزار شد و در سال جاری نیز تاکنون چهار نمایشگاه مشاغل خانگی با عرضه محصولات و صنایع دستی برگزار شد و تا پایان سال نیز حداقل دو نمایشگاه دیگر برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: کارگروه عمران این گروه جهادی نیز در بحث ساخت‌و‌ساز و تعمیر و مرمت خانه نیازمندان فعال است و علاوه بر حضور در استان‌های سیل زده و مرمت و بازسازی خانه‌های آنها، در مناطق حاشیه‌ای شهر چون حسن‌آباد،  اکرم اباد، صدرآباد و خیان امام نیز تعداد زیادی منزل مسکونی که نیاز به تعمیر و بازسازی داشتند شناسایی و با همکاری جهادگران تعمیر و مرمت شد.

مسئول گروه جهادی شهید محمد هادی ذوالفقاری گفت: 9 باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سال 1400 توسط این گروه جهادی ساخته شد و در انتهای همان سال کلید آن به نیازمندان تحویل داده شد.

زینلی‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در برخی مساجد و مدارس و برپایی موکب در مناسبت‌های مختلف توسط کارگروه فرهنگی این گروه جهادی ادامه داد: در کارگروه سلامت نیز تفاهمنامه‌ای با تعدادی از پزشکان عمومی و متخصص منعقد شده است و ماهانه توسط هر پزشک 10 نیازمندی که معرفی می‌شوند به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی ادامه داد: با برخی داروخانه‌ها نیز هماهنگ شده است که به بیماران نیازمندی که معرفی می‌شوند داروی رایگان اختصاص یابد و پس از آن هزینه داروی آنها توسط جهادگران و خیرین پرداخت می‌شود، همچنین برخی بیماران خاص شناسایی شدند و جهادگران در زمینه سرکشی به آنها، تهیه ملزومات پزشکی و تأمین دیگر نیازهای آنها قدام می‌کنند.

این جهادگر یزدی گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی، مشاوره خانواده و تربیت مشاور از دیگر اقدامات گروه جهادی شهید ذوالفقاری است، همچنین مربیان و مشاوران این گروه جهادی با حضور در مدارس  و مساجد به افرادی که نیاز دارند مشاوره رایگان می‌دهند.

زینلی‌پور با بیان اینکه در سال گذشته راهبری تمام گروه‌های جهادی استان در زمینه عملیات جهادی  به بنده واگذار شده است، از برگزاری دوره رسانه و کارهای تشکیلاتی برای گروه‌های جهادی استان خبر داد و گفت: این اقدام در اولویت قرار دارد و تصمیم داریم جهادگران را در بحث رسانه و کارهای تشکیلاتی توانمند کنیم.

 انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از