حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
برگزیده یزدی مسابقات قرآنی نیروهای مسلح:

توهین به‌قرآن نشان شکست دشمن برابر اسلام است

توهین به‌قرآن نشان شکست دشمن برابر اسلام است

برگزیده یزدی مسابقات قرآنی نیروهای مسلح گفت: اینکه دشمنان اسلام در عصر حاضر به توهین به ساحت مقدس قرآن روی آورده‌اند، نشانه شکست آنان در برابر اسلام است و این حرکات، ضعف آن‌ها را در برابر عظمت قرآن نشان می‌دهد.

فائزه محمدی حائز رتبه دوم رشته مفاهیم و درک مطلب در مسابقات سراسری قرآنی نیروهای مسلح در گفتگو با یزدرسا، گفت: برای نزدیک کردن زندگی امروزی به زندگی قرآنی و انس با این کتاب آسمانی، باید ابتدا در قرائت قرآن تداوم داشته باشیم؛ البته قرائت بدون فکر و اندیشه، ثمره‌ای نخواهد داشت و قرائتی در زندگی تأثیر دارد که مقدمه فکر باشد و تفکر و اندیشه‌ای ارزشمند است که مقدمه عمل صالح در زندگی انسان بشود.

 وی ادامه داد: قرائت مستمر قرآن انسان را در هر لحظه زندگی به یاد خالق جهان هستی می‌اندازد و باعث می‌شود تمام رفتار و حرکات او رنگ و بوی الهی بگیرد، از بدی‌ها دوری کند و رو به سوی خوبی‌ها و نیکی‌ها بیاورد.

 این برگزیده قرآنی استان یزد با بیان اینکه برای تاثیر بیشتر بر نسل امروز، باید قرآن را به همراه معانی و مفاهیم اصیل آن برایشان تبیین کنیم تا در عمق وجودشان بنشیند، افزود: شناخت حقیقت قرآن کریم و احاطه کامل بر همه ابعاد آن جز برای کسانی که قلب مطهر آنها وعاء تجلی نور قرآن بوده، میسر نیست. از این رو، برای شناخت ابعاد گوناگون عظمت و فضیلت قرآن، ناگزیر باید به حاملان علوم الهی و آگاهان به اسرار این کتاب عظیم که همانا پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند، مراجعه کرد و در سایه آموزه‌های آنها به فهم تعالیم قرآن نایل آمد و عظمت آن را درک کرد.

 محمدی ادامه داد: رابطه مستحکم بین قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام به گونه‌ای است که شناخت یکی از آنها، تنها با شناخت آن دیگری، و استعانت از آن میسر است؛ چون از یک سو قرآن کریم عهده‌دار ارائه تصویری کامل از چهره نورانی حجت‌های الهی در روی زمین و بیان رسالت آسمانی آنها است و از سوی دیگر، حجت‌های الهی مسئولیت حفظ، حراست، نشر معارف و تبیین حقایق باطنی قرآن را برای مردم به عهده دارند و طبق بیان پیامبر گرامی اسلام(ص) این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر به وجود نازنین آن حضرت بپیوندند.

 وی با محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: اینکه دشمنان اسلام و مسلمین در عصر حاضر به توهین به ساحت مقدس قرآن روی آورده‌اند، نشانه شکست آنان در برابر اسلام است و این حرکات، ضعف آن‌ها را در برابر عظمت قرآن و اسلام نشان می‌دهد.

 این فعال قرآنی یزدی با بیان اینکه دشمنان در ماجرای توهین به ساحت  مقدس قرآن نیز طبق آیات نورانی قرآن دچار شکست شده و خواهند شد، یادآور شد: آیات قرآن در مواردی دشمنان خود را به مبارزه دعوت کرده و در پایان افزوده هیچکس نمی‌تواند با محتوای قرآن، تحدی و مبارزه را انجام دهد و حتی اگر تمام مردم جهان جمع شوند در نهایت شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از