حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه اردکان:

جایگاه ایران قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست

جایگاه ایران قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست

امام جمعه اردکان گفت: امروز ایران اسلامی در نزد افکار عمومی دنیا و کشورهای منطقه و در نزد سازمان‌های بین‌الملل مثل شورای امنیت و سازمان ملل جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر اردکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و سالروز قیام 15 خرداد گفت: شخصیت، افکار و انقلاب امام خمینی(ره) هم در ایران، دنیای اسلام و در عرصه بین‌الملل تأثیر شگفتی بر جای گذاشت و رسانه‌های متعدد پیروزی انقلاب اسلامی و کار بزرگ امام(ره) را بین‌المللی تبیین کردند، به عنوان نمونه یکی از این رسانه‌ها در این رابطه نوشته بود انقلاب خمینی همه عالم را به خود مشغول و حیران کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جایگاه ایران اسلامی را در بین‌الملل به شدت ارتقا داد، افزود: ایرانی که زمانی کاپیتولاسیون برای آن تصویب می‌کردند و شاه و مسئولان ممکلت همه زیردست آمریکا و شوروی بودند، امروز به جایی رسیده که در برابر استکبار ایستاده است و مستقیم به پایگاه‌های دشمنان حمله می‌کند و آنها هم قدرت پاسخگویی ندارند.

امام جمعه اردکان ادامه داد: امروز دوست و دشمن در دنیا اقرار می‌کنند که جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل به صورت چشم‌گیر و غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است و امروز ایران اسلامی در نزد افکار عمومی دنیا و کشورهای منطقه و در نزد سازمان‌های بین‌الملل مثل شورای امنیت و سازمان ملل جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی عنوان کرد: یکی از عوامل حتمی عزت ملت ایران، کشور ایران و ایرانی در 45 سال گذشته امام خمینی(ه) و در ادامه مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تقلید، فقیه عادل جامع‌الشرایط و نایب امام زمانی است که جایگاه و پایگاه معنوی دارد و در رأس این کشور قرار گرفت و در این 45 سال توانست جایگاه ملت ایران و ایرانی را در دنیا بالا برود و عزت آن را صدها برابر کند.

شاکر با بیان اینکه قطعا قیام و فداکاری‌های ملت ایران در عزت و اقتدار انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است، ادامه داد: ملت ایران در این 45 سال در برای جنگ هشت ساله، حملات منافقان، ترورها، کودتاها، شهادت بزرگان و در دوره های بعد فتنه‌های عجیب و غریب، وهجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای دشمن، حملات مسقیم و غیرمستقیم و... استقامت روزید و پای آرمان‌های انقلاب و اطاعت از امام و رهبری ایستادند و نتیجه این استقامت‌ها همین پیروزی و عزت وعده داده شده در قرآن است که «ان تنصراللله ینصرکم».

وی عنوان کرد: یکی از شعارهای اولیه انقلاب و از سوی امام(ره) شعار «ما می‌توانیم » بود، اینکه باید عزیز باشید و خودتان روی پای خود بایستید و نباید زیر سلطه و استعمار باشید، امام(ره) وقتی امریکا، ایران را تحریم کرد به صرااحت فرمودند اگر آمریکا یک کار درست و به نفع ملت ایران انجام داده باشد، همین تحریم کردن ایران است، چون در این صورت از دیگران قطع امید می‌کنیم و روی کا خود می‌ایستیم و به استقلال می‌رسیم.

شاکر ادامه داد: انسان وقت احساس استقلال کند و بداند خودش باید کارها را انجام دهد راه‌های نجات خود را پیدا می‌کند، ملت ایران اولین بار شعار «ما می‌توانیم» را از امام(ره) آموخت که ما باید روی پای خود بایستیم و با وجود منابع و انرژی و ثروتی که در کشور وجود دارد از نظر شرعی هم درست نیست زیر بیرق کفر باشیم و در ادامه هم این مسیر و شعار انقلاب ادامه پیدا کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری یکی از اهداف اصلی خود را ادامه همین مسیر  و شعار «ما می‌توانیم» قرار دادند که موفق هم بودند و به تصریح از هر چه استقلال ایران را حفظ کند و به خصوص در عرصه علمی حمایت کردند چرا که علم و دانش از عوامل قدرت محسوب می‌شود و رهبری از دانشمندان، نخبگان و جوانان حمایت کرده و فرمودند تا جان در بدن دارم از آنها حمایت می‌کنم.

امام جمعه اردکان عنوان کرد: امروز ایران اسلامی ما در عرصه علمی پیشرفت شگرفی داشته است و با شعار «ما می‎توانیم»، که انقلاب اسلامی با آن شروع شد، امام(ره) آن را فریاد زد و رهبری  و برخی از دولتمردان از آن حمایت‌های خوبی کردند مسیر انقلاب و نظام ما به این سمت پیشرفت و امروز انقلاب نظام ما روی پای خود ایستاده و در عرصه‌های مختلف مستقل و عزتش حفظ شده و خواهد بود هر چند که در کسب عزت و نپذیرفتن ذلت هزینه‌هایی را هم داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از