حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر حوزه علمیه استان یزد:

جریان بی‌بندوباری عامل ناآرامی‌های سال گذشته بود

جریان بی‌بندوباری عامل ناآرامی‌های سال گذشته بود

مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: بی‌بندوباری و شهوت عامل بروز ناآرامی‌هایی بود که در سال گذشته در کشور رخ داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفتگو با «یزدرسا»، علت ناآرامی‌ها سال گذشته را ناشی از بی‌بندوباری و توجه به هوای نفس و شهوترانی دانست و افزود: دشمنان اسلام می‌خواهند بحث شهوت‌رانی را در مملکت ما گسترش داده و فراگیر کنند و وقتی جامعه به این سمت سوق پیدا کرد، دین که عامل تعالی انسان است وارد حاشیه می‌شود و به‌همین راه و روش به‌دنبال از بین بردن دین هستند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با اتکا به فضای بی‌قانون و رهای مجازی به‌دنبال میل دادن جامعه به سمت بی‌بندو باری هستند که متاسفانه در ادامه این حربه دشمنان اسلام، بی‌بندوباری و شهوت عامل بروز چنین ناآرامی‌هایی در کشور می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در خصوص وضعیت قوانین موجود کشور در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان کرد: با در نظر گرفتن کلیات قوانین کشور باید گفت که قوانین موجود یا نیاز به وضع قوانین، مشکل اصلی نیست؛ بلکه اجرای قوانین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شمس گفت: شاید نتوان به صراحت اغتشاشات را در بروز جنایات دیگر اثرگذار دانست؛ اما منبع این خشونت‌ها و بی‌بندوباری‌ها به هدف امثال این اغتشاشات که به تحریک جوانان ما از طریق فضای مجازی به دوری از ارزش‌های انسانی و اخلاقی و در نهایت ایستادگی در برابر دین مبین اسلام  و امر به معروف و نهی از منکر که از آموزه‌های دین اسلام منجر می‌شود، می‌رسد .

وی تصریح کرد: مهم است که متوجه شویم که دشمن کجاست و هرکجا که دشمن حضور داشت، به سمت آن نرویم و در جایی که مخالف آن بود باید دانست که جبهه حق همانجاست.

شمس ادامه داد: دشمن هیچ‌وقت نخواسته است که ما پیشرفت کرده و یا به امنیت برسیم و همه توانش در این است که ما را به سمت آنچه که خود می‌خواهد میل دهد؛ باید دشمنانمان را شناخته و خلاف خواسته‌های آنان قدم برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از