حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
حجم بالای تابلوهای مزاحم در سطح شهر یزد
معاون سازمان سیما و منظر شهرداری مطرح کرد:

حجم بالای تابلوهای مزاحم در سطح شهر یزد

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد از حجم بالای تابلوهای مزاحم و تخلفات در سطح شهر یزد خبر داد.

روح‌الله محی‌الدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، در رابطه با معضل تابلوهای غیرمجاز و مزاحم شهری و عدم رعایت قانون توسط اصناف اظهار کرد: حجم تابلوهای مزاحم و تخلفات در سطح شهر یزد بسیار بالاست و ما شاهد عدم رعایت قانون توسط صنوف مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری این تابلوها به صورت مقطعی در دوره‌های قبل صورت گرفته اما به دلیل عدم وجود قانون مدون و برخی ابهامات حقوقی در مفاد آئین‌نامه فعلی، سازماندهی تابلوها  استمرار پیدا نکرده است و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از میزان برخورد با تخلفات و حجم جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در دسترس نیست.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد افزود: این سازمان در ابتدای سال ۱۴۰۳ اقدام به بازنگری و اصلاح آئین‌نامه موجود کرده است و منتظر تصویب لایحه در شورای اسلامی شهر است تا بتواند سازماندهی اصلاحی و دقیق تابلوها را  بر اساس آئین‌نامه جدید انجام دهد.

وی اضافه کرد: از محاسن اصلاحیه این آئین‌نامه، توجه دقیق به تخلفات، راهكارهای حقوقی دقیق برای پیشگیری و كاهش حجم تخلفات شهری در حوزه تابلوهای مزاحم است.

محی‌الدینی ادامه داد: تخلفات هر صنف به میزان پراکندگی آن‌ها در معابر بستگی دارد به گونه‌ای که در برخی معابر با تجمع مطب‌ها، مراکز یا دفاتر پزشکی شاهد تخلفات بیش‌تری از سوی این اصناف هستیم و نمی‌توان حجم تخلفات را به کل شهر یزد تعمیم داد.

وی افزود: همچنین بیش‌ترین تخلف گزارش شده در سطح شهر یزد مربوط به تخلفات تابلویی پزشکان و حرفه‌های مرتبط با پزشکی، وکلا، دفاتر ازدواج و طلاق، رستوران‌ها و فست فودی‌ها هستند.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه مطالبه شهروندان علل اصلی پیگیری جدی شهرداری برای ساماندهی تابلوهای معرف كاربری در سطح شهر یزد است، اظهار داشت: ملاك عمل شهرداری برای اصلاح و ساماندهی وضعیت تابلوها، آئین‌نامه اصلاحی جدید خواهد بود که با همكاری سایر دستگاه‌های ذیربط نظیر دادستانی، فراجا، اتاق اصناف، نظام پزشكی و به‌ویژه با مشاركت جدی شهروندان كه صاحبان اصلی شهر هستند و حق دارند منظر شهرشان از اغتشاشات و نازیبایی‌های بصری به دور باشد میسر می‌شود. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از