حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان یزد:

حداکثر قیمت لباس مدارس 900 هزار تومان است

حداکثر قیمت لباس مدارس 900 هزار تومان است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: حداقل قیمت فرم مدارس برای دانش‌آموزان ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت نیز ۹۰۰ هزار تومان است.

محمدباقر ابوترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه کارگروه لباس مدارس در سطح استان‌ها با محوریت انجمن اولیا و مربیان تشکیل شده است، اظهار کرد: این کارگروه متشکل از اعضای مختلف از حوزه‌های مختلف است و نماینده‌ای از اداره‌کل صمت در زمینه قیمت‌گذاری، نماینده‌ای از اتحادیه خیاطان در زمینه جنس و بهداشت پارچه، نماینده تعزیرات در زمینه گران‌فروشی و نماینده‌ای از آموزش و پرورش در این کارگروه حضور دارند و در زمینه فرم مدارس تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: در زمینه فرم مدارس مجددا انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه نیز تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و خانواده‌های دانش‌آموزان و مدیر هر مدرسه نیز در این تصمیم‌گیری دخیل هستند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ویژگی‌های فرم مدارس تصریح کرد: در ماده ۸۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بیان شده است که لباس دانش‌آموز باید ساده، زیبا، متنوع، آراسته، شاد، متناسب با اقلیم و بوم منطقه زیست دانش‌آموز باشد.

وی ادامه داد: حداقل قیمت فرم مدارس برای دانش‌آموزان ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت نیز ۹۰۰ هزار تومان است، اما هر مدرسه با توجه به جنس لباس‌ها و نوع پارچه ممکن است که قیمت متفاوتی را ارائه دهند.

ابوترابی با بیان اینکه مدیران مدارس مجاز به عقد قرارداد با هیچ تولیدکننده‌ای نیستند، گفت: تنها انجمن اولیه و مربیان مدارس مجاز به عقد قرارداد با تولیدکنندگان مورد تائید اداره‌کل آموزش و پرورش هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از