حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد خبر داد:

حضور ۷ استان در نمایشگاه صنعت ساختمان یزد

حضور ۷ استان در نمایشگاه صنعت ساختمان یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در یزد با حضور ۷ استان از کشور خبر داد.

به گزارش یزدرسا، احمد قافی پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در یزد خبر داد و با اشاره به قدم‌های مثبت در توسعه فیزیکی و کیفی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد گفت: برای توسعه فیزیکی گودبرداری و عملیات ساختمانی حدود ۱۲ هزار مترمربع برای سالن نمایشگاه شروع شده و حدود ۸ هزار مترمربع برای ارائه خدمات جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده که طی دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با اشاره به اهمیت توسعه کیفی این نمایشگاه‌ها ادامه داد: نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد باید از حالت سنتی خارج شود و مجریان قوی‌تر ‌‌و به‌روزتری حضور داشته باشند و‌ این موضوع مورد گلایه بسیاری بوده است که چرا نمایشگاه به صورت پنج شنبه بازاری برگزار می‌شود چرا که استان یزد در این زمینه می‌تواند در بین‌ استان‌های دیگر جایگاه بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در یزد افزود: سال گذشته تصمیم گرفته شد که مجری نمایشگاه ساختمان فردی متخصص و باتجربه باشد تا نمایشگاهی در شأن یزد برگزار شود.

قافی عنوان کرد: یزد به لحاظ معماری، ساخت‌و‌ساز و معماران سنتی در کشور برند است بنابراین باید نمایشگاه یزد جایگاه خودش را داشته باشد و علیرغم اینکه ۲۰ عنوان نمایشگاه ساختمان برگزار شده بود نظام مهندسی پای کار آمد و‌ نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد و امیدواریم این نمایشگاه نیز متفاوت با نمایشگاه‌های گذشته و قوی‌تر برگزار شود و به سطحی از کیفیت برسد که در شأن مردم استان باشد.

وی اعلام کرد: بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان در مساحتی به میزان ۷ هزار مترمربع در شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با حضور بیش از ۹۰ شرکت از ۷ استان در سطح ملی از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود و برای اولین بار برای متخصصان تورهای تخصصی برنامه‌ریزی شده است تا بتوان از این مدت زمان بیشتری بهره‌برداری را کرد.

مجتبی فرهمند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه نمایشگاه‌ها در یک شهر گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور شهر توسعه‌یافته حضور نمایشگاه‌های بین المللی در آن شهر است و با توجه به معماری و سابقه یزد برگزاری نمایشگاه‌ها مهم‌ترین محورهای توسعه یزد گردشگری است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه در توسعه و رونق گردشگری و در نتیجه اقتصاد شهر تاثیرگذار است، افزود: صنعت ساختمان با توجه به دامنه وسیعی که دارد نقشی مضاعف در توسعه گردشگری و اقتصاد دارد و با توجه به معماری و برندینگ‌ یزد در صنعت ساخت‌و ساز در کل کشور نمایشگاه صنعت ساختمان از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود.

فرهمند ادامه داد: این نمایشگاه از منظر نظام مهندسی رویداد بزرگ ساختمانی است که صرفا در یک رویداد خلاصه نمی‌شود و مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه اصلاح زنجیره ساخت‌وساز در استان یزد است. وی تاکید کرد: زنجیره ساخت‌و‌ساز در استان یزد معیوب و دچار ناکارآمدی شده است که یکی از دلایل آن عدم ارتباط صحیح ذینفعان این حوزه یعنی مردم، مهندسان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به حضور ۷ استان از کشور در نمایشگاه صنعت ساختمان یزد ادامه داد: استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، یزد، مرکزی و آذربایجان شرقی در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند. فرهمند یکی از الزامات برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را بحث انرژی دانست و افزود: شرایط ناترازی انرژی در کشور ما رو به بحران است و ما باید به موضوع کاهش مصرف انرژی و بهره‌وی انرژی در ساختمان اهمیت بدهیم و محصولاتی که این هدف را دنبال می‌کنند ارائه دهیم که نمایشگاه صنعت ساختمان با معرفی این محصولات حداقل دغدغه مصرف انرژی را بین مردم را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی مسائل کمتر فناوری‌های نوین در حوزه ساختمان وارد کشور ما شده است، ادامه داد: ارزان‌سازی و سریع‌سازی در حوزه ساختمان و مصالح ساختمان یکی از ماموریت‌ها است که باید در ساختار مهندسی کشور نهادینه کنیم و نمایشگاه‌های ساختمانی مکانی برای ارائه این ماموریت و نمایش تکنولوژی‌ها نوین در حوزه ساخت‌وساز است.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از