حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
دبیر انجمن اسلامی معلمان استان یزد:

حمله ایران دفاع مشروع طبق قوانین بین‌الملل بود

حمله ایران دفاع مشروع طبق قوانین بین‌الملل بود

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان یزد گفت: رژیم متجاوز صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه باعث شد ایران نیز بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق مشروع خود در اقدامی متقابل و تلافی‌جویانه استفاده کند.

ابراهیم پیمانفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالگر قدس گفت: با توجه به قوانین بین‌الملل، رژیم متجاوز صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه به صراحت، ماده 51 منشور سازمان ملل را نقض کرد و ایران نیز بر اساس همین ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق مشروع خود در اقدامی متقابل از این عملیات تنبیهی استفاده کرد.

وی ادامه داد: رژیم ظالم صهیونیستی نه تنها در حمله به کنسولگری ایران بلکه بارها قوانین بین‌المللی را نقض کرده است اما متأسفانه شورای امنیت در این زمینه اقدام مؤثری انجام نداد و ایران مطابق قوانین بین‌الملل در دفاع مشروع از خود، عملیات غرورآفرین حمله موشکی و پهپادی به سرزمین‌های اشغالی را مطابق قوانین بین‌الملل انجام دهد.

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان یزد گفت: در صورتی که شورای امنیت سازمان بین‌الملل در این زمینه ورود پیدا نکند و در راستای صلح و امنیت بین‌المللی اقدامی نکند، می‌تواند منجر به درگیری‌های بعدی شود که در این زمینه نیاز است کشورهای عضو شورای امنیت تصمیمات لازم و قانونی را در اسرع وقت بگیرند.

پیمانفر اضافه کرد: بارها شاهد نقض حریم‌های هوایی و زمینی سوریه به ویژه کشتار مردم بی گناه و غیر نظامی غزه، توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده‌ایم که حمله به سفارتخانه ایران در سوریه یکی از این موارد بود، که باید از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد پیگیری قانونی قرار می‌گرفت که متأسفافه این اتفاق نیفتاد و ما هر روز شاهد گستاخی بی حد و مرز رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی از عملیات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی ادامه داد: مردم به عنوان سرمایه اجتماعی یکی از ارکان مشروعیت و قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند و پشتیبانی، همراهی، همدلی و همراهی آنها با دیگر ارکان نظام از جمله نیروهای مسلح و نظامی موجب سربلندی نظام اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از