حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد عنوان کرد:

خسارت ۲ هزار میلیاردی معادن به محورهای یزد

خسارت ۲ هزار میلیاردی معادن به محورهای یزد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: میزان خسارت وارد شده به محورهای مواصلاتی استان به علت اضافه تناژ بار معادن به صورت تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به میزان خسارت وارد شده به محورهای مواصلاتی استان یزد به علت اضافه تناژ بار معادن اظهار کرد: در چند ماه گذشته عددی به سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای برآورد هزینه‌های خسارت وارد شده به محورهای مواصلاتی استان یزد اعلام شد، که به صورت تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

وی افزود: این خسارت تنها برای راه‌هایی است که تحت بارهای معدنی و تحت تردد کامیون‌های معادن قرار دارند و به صورت رسمی همراه با ریز اطلاعات این خسارتی که به محورهای راهداری استان وارد شده به این سازمان اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه نقش معادن باید در این امر لحاظ شود، گفت: با توجه به قانون برنامه ششم و قانون بودجه ۱۴۰۲ که در حال تجدید برای سال جدید است، ۲۵ درصد از عوارض حقوق دولتی معادن باید به اداره کل راهداری اختصاص یابد تا بتوان این خسارات وارد شده به راه‌های تحت استفاده از معادن را جبران کرد تا مردم وضعیت بهتری برای تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: عمده این راه‌ها، راه‌های روستایی کم عرض هستند که هم وضعیت رویه آسفالتی را تخریب می‌کند و هم این ترددها باعث کاهش ضریب ایمنی مسیرها می‌شود.

رستگاری گفت: محورهای یزد _ خضرآباد، کردآباد _ تفت، محور حاجی‌آباد میبد و اردکان، محور یزد_طبس، محور بافق که از سوی سنگ آهن مرکزی بافق آسیب بسیار به جاده وارد شده است و محور میبد _ ندوشن نیز از جمله محورهایی هستند که از چند جهت تحت فشار شدید بارهای معدنی هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از