حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
یادداشت؛

درس‌ها و عبرت‌های اسفند 1402

درس‌ها و عبرت‌های اسفند 1402

انتخابات اسفند 1402 هم به لطف و فضل خداوند متعال، برقرار شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم سالارانه نظام اسلامی افزود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، محمد علی خسروی*؛ انتخابات اسفند 1402 هم به لطف و فضل خداوند متعال، برقرار شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم سالارانه نظام اسلامی افزود؛ اما درس‌ها و عبرت‌های را نیز بر جای گذاشت:

1. مردم نشان دادند که همانند گذشته و البته با بصیرت و زمان‌شناسی بیشتری، پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

2. جریان‌های بدنام و همسو با نظام سلطه، ثابت کردند که هر وقت احساس کنند که رأی آوری ندارند؛ به جمهوریت و اسلامیت نظام، لگد می‌زنند و هر دو را زیر سئوال می‌برند.

3. در این انتخابات معلوم شد که احزاب و جریان‌های سیاسی، برای مردم محوریت ندارند و مردم از میان لیست‌ها، گزینش می‌کنند و خودشان لیست می‌دهند.

4. از نوع انتخاب مردم معلوم شد که یکی از ملاک‌های گزینش مردم، مردمی بودن است؛ بنابراين کسانی که شعارهای انقلابی دادند و در میان مردم بودند، باز هم مورد لطف مردم قرار گرفتند و این برای برادران انقلابی، درس بزرگی است.

5. مجلس منتخب و دولت خدمت‌گزار باید با طرح‌ها و مصوبات هدفمند و علمی، راهکارهای قانونی و عملیاتی را برای حضور حداکثری و مشارکت قوی را بررسی و به نتیجه برسانند تا جمهوریت و مردم سالاری در نظام اسلامی، تقویت شود.

6. تقدیر خداوند متعال بر این قرار گرفت که در این شرایط حساس منطقه، مجلسی قوی و انقلابی شکل بگیرد تا پشتیبان و امداد رسان به جبهه مقاومت و دولت انقلابی باشد.

*محمدعلی خسروی_ استاد حوزه علمیه یزد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از