حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
یادداشت؛

درس پرواز اردیبهشت

درس پرواز اردیبهشت

یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید رئیسی و همراهان، پیروی از سیاست اخلاقی مولای متقیان علی علیه‌السلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محمد علی خسروی، استاد حوزه علمیه یزد و مدرس فرهنگی استان یزد در یادداشتی نوشت: در مکتب سیاسی مولای متقیان علی (ع)، سیاست نه تنها با اخلاق زاویه ندارد بلکه تابع و پیرو اخلاق است

 هر جا تعارض و تنازعی بین سیاست و اخلاق اتفاق بیفتد، این سیاست است که باید بی‌درنگ به رنگ اخلاق در آید و قربانی شود. اما این خط و مشی، دقیقاً بر خلاف سیاست حاکم بر دنیای معاصر به ویژه فرهنگ منحط لیبرال دموکراسی غربی است که اصولاً اخلاق در آن هیچ جایگاهی ندارد و همه چیز، دائر مدار « منفعت» است و نه اخلاق و نه حتی مصلحت!

یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید رئیسی و همراهان، پیروی از سیاست اخلاقی مولای متقیان علی علیه‌السلام است. در این نوع سبک سیاسی، اخلاق و فضائل اخلاقی از جمله خداخواهی، ایثار، مسئولیت‌پذیری، مردم باوری، پرهیز از اختلافات و...، محور همه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

اصولاً رمز ماندگاری این نوع سیاست‌مداران، در آمیختگی آنان با عشق و اخلاق است.(هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جَریده عالم دوام ما). و گرنه سیاست‌مداران بی‌اخلاق و بازیگر، قبل از اینکه بمیرند؛ مرده‌اند. همانگونه که مولای متقیان علی(ع) در مورد خازنان بی‌تقوای مال فرمودند:«هَلَكَ خُزّانُ الأموالِ وهُم أحياءٌ ،والعُلَماءُ باقونَ ما بَقِيَ الدَّهرُ ، أعيانُهُم مَفقودَةٌ ، وأمثالُهُم فِي القُلوبِ مَوجودَةٌ(نهج‌البلاغه، حکمت 147): مال اندوزان، با آن كه زنده‌اند، مُرده‌اند و اهل علم، تا دنيا هست زنده‌اند. پيكرهايشان از ميان مى‌رود، امّا يادشان در دلها هست».

و چه زیبا فرمود شاگرد شایسته مکتب سیاسی مولای متقیان علی(ع)، رهبر حکیم انقلاب، در مورد شهیدان پرواز اردیبهشت: «شهیدان پرواز اردیبهشت، که اکنون سراسر کشور داغدار آن ها است، یکی از خصوصیاتشان رعایت فضیلت های اخلاقی بود».

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از