حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول بسیج جامعه زنان یزد:

دستاوردهای دفاع مقدس حاصل همدلی رزمندگان بود

دستاوردهای دفاع مقدس حاصل همدلی رزمندگان بود

مسئول بسیج جامعه زنان یزد گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس در سایه وحدت و همدلی با دست خالی و توکل به عنایت خداوند به دفاع همه‌جانبه پرداختند.

سپیده رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا، ضمن تبریک و بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دستاوردهای دفاع مقدس بسیار عظیم و گسترده بوده و در ابعاد گوناگون متصور است.

مسئول بسیج جامعه زنان یزد ادامه داد: آنچه می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس به آن پرداخت صیانت از خاک و تمامیت ارضی کشور عزیزمان است؛ نیروهای مردمی یا همان بسیج با دست خالی و توکل به عنایت خداوند متعال اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست اجنبی بیفتد و این مهم جز در سایه وحدت و همدلی قابلیت اجرا نداشت.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس باید مردم و مسئولان هوشیاری به خرج داده و همچنان وحدت و وفاق را حفظ کنند؛ تصریح کرد: دشمن همواره تلاش می‌کند تا در فرصت مناسب دستاوردهای دفاع مقدس را هدف قرار داده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.

رضایی گفت: دفاع مقدس عرصه‌ای بود که اگر نیروهای مردمی و جوانان با نیروهای مسلح کشورمان متحد نمی‌شدند و در مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کردند، امروز شاید در وضعیت دیگری بودیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع در جنگ تحمیلی تنها بر سر تمامیت اراضی کشور نبود و اهداف دیگری هم در دل خود داشت، ادامه داد: مردم و نیروهای مسلح جانانه دفاع کرده و حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند؛ بهانه جنگ تحمیلی در نگاه اول بر سر مالکیت ایران بود؛ اما آنچه در بحبوحه جنگ و در دوران دفاع مقدس هویدا شد، برداشته شدن نقاب از چهره دشمن بود؛ اهداف استکبار جهانی در پس جنگ تحمیلی دنبال می‌شد و هدف آن‌ها گرفتن هویت، ریشه و تمدن، دین و آیین و در یک‌کلام «اسلام ناب محمدی» بود.

مسئول بسیج جامعه زنان یزد با بیان اینکه امروزه کشور با انواع جنگ‌های نرم روبه‌رو است و در این زمینه مردم و جهادگران همچنان در زمینه‌های مختلف در حال تلاش و مبارزه با تحریم‌ها هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک فریضه عینی، واجب و فوری دانستند؛ قطع به‌یقین این فعالیت‌ها و بهتر بگویم این جهاد باید رسانه‌ای شود.

وی با ابراز تأسف عنوان کرد: بهترین ابزاری که می‌تواند مردم را آگاه کند، هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی رسانه هست؛ در بعد رسانه ضعیف عمل می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه سابقه دفاع مقدس به وسعت تاریخ است و دفاع همچنان تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، گفت: در امتداد جان‌فشانی‌ها و دفاعی که از مرزهای کشور در هشت سال دفاع مقدس انجام شد، امروز در عرصه سازندگی، درمان، امنیت، مقابله با تروریسم، علم و فناوری، فرهنگ و ارزش‌ها مصادیق فراوانی در کشور وجود دارد.

وی افزود: دفاع در عرصه سلامت و درمان و ایثاری که کادر درمان در دوران کرونا از خود نشان دادند، ظهور دانشمندان هسته‌ای در تولید واکسن، ساخت موشک‌های بالستیک و نقطه زن که جرأت تجاوز را از دشمن گرفته، نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی که در این سال‌ها خیلی رونق بیشتری گرفته از جمله مصادیقی است که می‌توان گفت دفاع همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان یزد تأکید کرد: دشمن سه موضوع مبنایی ما یعنی خانواده، مرجعیت و علم را هدف گرفته است؛ لذا همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم و همچنان بیدارتر از قبل از کیان اسلام دفاع کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از