حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

رسانه‌های غرب از دانشجویان آمریکایی حمایت کنند

رسانه‌های غرب از دانشجویان آمریکایی حمایت کنند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: باید از رسانه‌های وابسته به غرب سؤال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود؟ و چرا سکوت اختیار کردید؟

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد ضمن دعوت به تقوا و دوری از گناه اظهار کرد: در برخی از آیات قرآنی پیامبر اکرم (ص) مورد خطاب خداوند است، زیرا پیامبر به‌عنوان رهبر دینی باید موردتوجه باشد و بیشتر باید خود را مورد دقت ببیند. 

وی با اشاره به وظایف مسلمانان نسبت به جامعه دینی افزود: این بدان معنا نیست که جامعه و افراد نسبت به این خطابات بیگانه و بی‌توجه باشند و یکی از مسئولیت‌های جامعه دینی شناسایی و شناساندن منافقین و دوری‌جستن از آنها است. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه خطر نفاق بیش از خطر کفر و شرک است، گفت: جامعه‌ای که دارای مؤمن و کافر و منافق است دو فرقه اول شناخته شده هستند؛ اما فرقه سوم در ظاهر دوست و در باطن دشمن هستند و شناخت آن‌ها دشوار است و بانفوذ دیگر افراد در این گروه جداسازی این قشر کار آسانی نیست. 

وی ادامه داد: بنا بر سخن امام علی (ع) منافق دارای ویژگی‌هایی است که نگاه سرگرمی داشتن به اطراف، سکوت همراه با غفلت، بیهوده سخن‌گفتن، ناخشنودی از اندک خداوند و اشباع نشدن از کثیر خداوند از جمله این ویژگی‌ها است. 

مدرسی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) انسان مؤمن را به آب تشبیه کردند که همچون آب حیات‌بخش، برخورد عطوفانه، حفظ هویت ایمانی و تطبیق به شرایط، در حال حرکت و تواضع بودن، زلال و شفاف‌بودن و طراوت‌آفرینی هستند. 

*سرکوب دانشجویان آمریکایی نشانه ترس دولت آمریکا است 

وی با اشاره به حوادث رخ‌داده در آمریکا و غرب بیان کرد: در بیش از یک‌صد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت‌گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات درحالی‌که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست. 

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکا است و کار این دولت به جایی رسیده است که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند. 

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات موردنیاز به رژیم کودک کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد. 

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سؤال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود؟ و چرا سکوت اختیار کردید؟. 

*پرونده مشروب خوردن جمعی از پزشکان در فارس قصه غم‌باری است 

وی با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه‌به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند. 

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متأسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سؤال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند. 

مدرسی ادامه داد: عادی‌شدن خوردن مشروب باید موردتوجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از