حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
توسط مسئولان استان یزد صورت گرفت؛

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

تعدادی از مسئولان یزدی با صدور اطّلاعیه‌های جداگانه‌ای از آحاد مردم فهیم و انقلابی استان یزد خواستند تا در روز جمعه 11 اسفند ماه جاری حضور پرشوری در پای صندوق‌‎های رای داشته باشند.

به گزارش «یزدرسا»، تعدادی از مسئولان یزدی با صدور پیامی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در یزد با صدور پیامی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

 

وی در پیام خود اعلام کرد: مردم شریف و بزرگوار استان یزد و ایران اسلامی در این برهه از زمان که تبلیغات گسترده و مسموم دشمنان و معاندان هر لحظه برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی و القای ناامیدی به مردم به‌شدت فعال شده‌اند، حساسیت موضوع را درک می‌کنند و اهداف شوم آنان را به‌درستی می‌دانند و روز یازدهم اسفند، روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به وظیفه شرعی و الهی خود عمل می‌کنند.

 

ناصری بیان کرد: مردم یزد ان‌شاءالله همچون گذشته پرشور پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و نشان خواهند داد که علیرغم تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی حساب اصل انقلاب، اسلام و ولایت را از مسائل دیگر جدا می‌دانند و ثابت خواهند کرد که به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) پایبندند و جایگزینی برای جمهوری اسلامی قرار نمی‌دهند.

 

وی از همه آحاد مردم شریف و بصیر دارالعباده یزد تقاضا کرد: روز یازدهم اسفند با تواصی به حق و دعوت از خانواده، دوستان، آشنایان و معاشران برای شرکت در انتخابات اقدام نمایند همان‌گونه که پزشکان، فرهنگیان و سایر اقشار با راه‌اندازی پویش دعوت، اقدام به این عمل خداپسندانه کرده‌اند که از همه این عزیزان قدردانی و تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور پرشور و انتخاب افرادی اصلح و شایسته در پیشرفت و سربلندی کشورمان سهیم باشیم تا از اجر و پاداش خداوند بزرگ بهره‌مند شویم.

 

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر یزد در پیامی از ملت ایران برای شرکت در انتخابات یازدهم اسفند دعوت کرد.

 

متن پیام بدین شرح است:

 

در تمامی کشورهای متمدن و مردم‌سالار، حضور و مشارکت در انتخابات، ارتباطی مستقیم با سرنوشت کشور و مردمان آن دارد؛ به‌نحوی‌که میزان مشارکت ملت‌ها در این امر مهم، یکی از معیارهای پیشرفت تلقی می‌شود.

 

ایران اسلامی عزیز، در طی سالیان و گذر از فراز و نشیب‌ها، با رهبری حکیمانه امامین انقلاب و به پشتوانه عظیم ملتی غیور، زمان‌شناس، شریف و ولایت‌مدار، جایگاهی رفیع را در بین بسیاری از کشورها کسب نموده و حضور آگاهانه این ملت عظیم در نقاط حساسی همچون صحنه انتخابات، ناکامی دشمنان این مرزوبوم را در پی داشته است؛ دشمنانی که در موقعیت‌های مختلف خباثت خود را به این مردمان و به این سرزمین اثبات کردند و تلاش دارند تا حمایت و حضور عظیم مردمی را کمرنگ نشان دهند.

 

ان‌شاءالله امسال نیز با حضور حداکثری و عظیم این ملت شریف در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر به جهانیان ثابت خواهد شد که مردمان این کشور عزیز، بر سر امنیت و اقتدار ملی خود با احدی مسامحه نخواهند داشت و تا پای جان، در جهت برقراری تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت، بر عهد خود باقی خواهند ماند.

 

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صدوقی، یادگار بیت شهید صدوقی نیز در پیامی از یزدی‌ها برای حضور گسترده در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور دعوت کرد. وی در بیانیه‌ای آورده است:

 

از تجربه استقرار نظام مردم‌سالاری دینی در سرزمین، ایران قریب به پنجاه سال می‌گذرد پس از پیروزی شکوهمند اسلامی سرزمینی که هزاران سال استبداد و خفقان شاهنشاهی را تجربه می‌کرد با صندوق رأی و حاکمیت مردم آشنا شد و امید را در قلوب آزادی خواهان این آب‌وخاک زنده کرد اما در این چند دهه تمامیت‌خواهان و مخالفان جمهوریت نیز آرام ننشستند و بارها ریشه‌های هرز استبداد را آبیاری کردند تا مردم از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی خبرگان رهبری و شوراهای شهر ناامید شوند به تمنای اینکه بتوانند پایان جمهوریت و انتخابات را در این کشور جشن بگیرند.

 

تذکرات و گلایه‌های دلسوزانه و مکرر مقام معظم رهبری و تأکید بر ایجاد بسترهای مختلف مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد هنوز تقابل با جمهوریت نظام توسط تفکر تمامیت‌خواه پایان نیافته است. این روزها دعوت از مردم به مشارکت در انتخابات کاری سترگ است برخی صادقانه می‌پرسند: از مجلس چه کاری بر می‌آید؟ خوشبختانه مردم نجیب و شریف هنوز این‌قدر از مجلس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری ناامید نشده‌اند که بگویند هیچ کاری اگر روزی چنین باوری در شهروندان شکل بگیرد، آن روز، سور بزرگ مخالفان جمهوریت نظام است که در این چند دهه از هیچ تلاشی برای القای این باور فروگذار نکرده‌اند. در پایان و با درک و همدلی نسبت به همه چالش‌ها و سختی‌های پیرامون زندگی از فرد فرد مردم شریف استان یزد دعوت می‌کنم همچنان در صحنه بمانند و نگذارند میدان انتخابات خالی شود.

 

یزدی‌ها این رویداد را فرصتی بدانند تا چراغ انتخاب مردمی و جمهوریت روشن مانده و منافع ملی ایرانیان تأمین شود.

 

این حضور مجال عرض‌اندام مخالفان حق مردم بر جمهوریت را خواهد گرفت هرچند امید است فرصت حضور و تکثر رقبا در آینده بیشتر ملموس باشد.

دعوت به حضور پرشور در انتخابات

همچنین محمدعلی طالبی، استاندار سابق یزد در پیامی مردم را به حضور در انتخابات فراخوانده است. وی در پیام خود آورده است:

 

هم‌استانی‌های عزیز؛ انتخابات، مظهر مشارکت و جلوه‌ای بی‌بدیل از نقش‌آفرینی ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش است و چه تلخ که در کشور ما برخی سیاست‌های اشتباه، این مکانیزم ارزشمند را از کارکرد اصلی خود دور ساخته است. انتخابات مجلس می‌توانست و می‌بایست به گونه‌ای برگزار شود که مردم، هم نمایندگان واقعی خود را در صحنه ببینند و هم به اثرگذاری رأی و کارکرد مجلس برای تحول‌آفرینی و تغییر در روند حرکت کشور باور داشته باشند. افسوس که این مهم تحقق نیافته و بخش‌هایی از این جامعه‌ی هم‌سرنوشت، خود را در تعیین مسیر آینده کشور سهیم نمی‌بینند. 

 


با این وجود نگاهی اجمالی به صحنه انتخابات در استان یزد نشان می‌دهد که هنوز حداقل‌هایی برای اثرگذاری رأی مردم وجود دارد. در برخی حوزه‌ها تغییر در دسترس و در برخی، ابقا نمایندگان فعلی به مصالح مردم نزدیک‌تر می‌نماید و از این جهت می‌توان امیدوار بود که مشارکت مردم حتی اگر با برخی دلخوری‌ها و ناامیدی‌ها نیز همراه باشد، بتواند قدرت اراده مردم را جلوه‌گر سازد. 

 

 لذا با احترام به همه کسانی که آگاهانه مشارکت یا عدم مشارکت را انتخاب کرده‌اند اعتقاد دارم شرایط روز کشور ایجاب می‌کند که هم، وزن مشارکت ملی را ارتقاء دهیم و هم در جهت رقم‌زدن حداقل تغییراتی که استان‌مان از آن نفع می‌برد، نقش‌آفرینی نماییم. جای امیدواری نیز هست که مجموعه نظام، با درک بهتر از اهمیت و جایگاه رأی و مشارکت مردم و با درس‌هایی که از این انتخابات گرفته، در آینده فضای بهتری را برای تحقق اراده مردم در شئون مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراهم نماید. در پایان از همه هم استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم در فرصت باقیمانده، بر این امر مهم تأمل داشته و گزینه حضور را برای روشن ماندن چراغ امید، برگزینند.

 

این خبر در حال بروزرسانی است. 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از