حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد عنوان کرد:

دهه‌کرامت فرصتی برای افزایش معرفت‌رضوی در بین مردم

دهه‌کرامت فرصتی برای افزایش معرفت‌رضوی در بین مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ و معرفت رضوی در بین آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک این دهه که ابتدای آن مزین به نام حضرت معصومه(س) و انتهای آن‌ها میلاد سراسر نور امام رضا (ع) اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های متعدد و جشن‌های سراسری در تمام نقاط کشور افزود: این دهه فرصت مناسبی است تا از آن برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان به‌ویژه دختران استفاده کنیم‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: دختران و زنان ما با تمسک از الگوپذیری دینی از حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا (س) می‌توانند جایگاه عالی خود در جامعه را به رخ همگان بکشانند.

نجیمی گفت: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی باز تعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این دهه فرصتی برای تبیین بیشتر موضوع امامت و ولایت است گفت: تمام برنامه‌های دهه کرامت باید محتوامحور باشد، سبک و الگوی معارف رضوی تا منجر به افزایش معرفت و بینش مردم نسبت به مقام ولایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: توجه به اهل‌بیت (ع)، شناسایی شخصیت و عنایات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی در جامعه از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های دهه کرامت است.

نجیمی با تأکید بر تقویت جریانات مردمی و تلاش حداکثری در راستای نقش‌آفرینی بیش‌ازپیش تشکل‌های مردمی گفت: ضروری است همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جریانات فرهنگی مشارکت و همراهی داشته باشند.

 وی به حضور خدام در ایام‌الله دهه کرامت و حضور پرچم متبرک حضرت رضا (ع) در تمام روستاها، بخش‌ها و مناطق کشور ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، عمق بخشیدن ایمان قلبی مردم با حضرت رضا (ع)، ایجاد آرامش رضوی، ایجاد انس، رأفت و رحمت رضوی و مأنوس و افزایش امید عزت، امید و معنویت در کشور خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از