حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس‌دفتر شورای نگهبان در یزد:

رأی‌دادن اتوبوسی خلاف است

رأی‌دادن اتوبوسی خلاف است

رئیس‌دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: رأی‌دادن به‌صورت اتوبوس خلاف است و جزو آرا باطله محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار «یزد رسا» با اشاره به نکات مهمی که در رأی‌دادن باید مدنظر باشد، اظهار کرد: فردی که تصمیم می‌گیرد برای رأی‌دادن به شهر و یا زادگاه خود برود این مورد ایرادی ندارد، اما حضور در شهر خاص به‌صورت اتوبوسی و رأی‌دادن به کاندید خاصی به این صورت خلاف است و رأی‌های این‌چنینی جزو آرای باطله در نظر گرفته می‌شود. 

وی افزود: در شعب اخذ رأی و بیرون از شعب کسی حق ندارد فردی را مجبور کند و یا بگوید به فرد خاصی رأی دهد، مردم استان یزد در این یک هفته که تبلیغات کاندید‌ها انجام شد قطعاً کاندید خود را انتخاب کرده‌اند. 

رئیس‌دفتر شورای نگهبان در استان یزد ادامه داد: هیچ شخصی اجازه ندارد تا جای شخص دیگری رأی دهد و یا فردی را مجبور کند، اگر شخصی بی‌سواد است در داخل شعبه و از مسئولان شعبه و یا حتی افرادی که در شعبه حضور دارند کسی اجازه ندارد برای آن شخص رأی را بنویسد و آن فرد یا باید با خود فرد و همراهی بیاورد که رأی را بنویسد و همراه با هم از شعبه خارج شوند و نباید شخصی در شعبه بماند. 

وی عنوان کرد: فیلم‌برداری و عکس‌برداری در شعب اخذ رأی خلاف است و تنها فیلم‌برداران و عکاسانی که مجوز دارند اجازه حضور در شعبه و تصویربرداری را دارند. 

حیدری تصریح کرد: امیدواریم یک انتخابات سالم همراه با اطمینان و امنیت کامل داشته باشیم و مردم در طول روز به شایعات مرتبط با آراء و انتخابات توجه نکنند و تا پایان شمارش آراء صبوری کنند. 

رئیس‌دفتر شورای نگهبان در استان یزد در پایان گفت: مردم مشارکت در انتخابات را به لحظات پایانی موکول نکنند، زیرا تجمع و شلوغی ممکن است مردم را آزرده کند و حتی ممکن است که رأی‌گیری تمدید نشود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از