حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه بهاباد:

رئیس‌جمهور آینده به قانون اساسی عملی پایبند باشد

رئیس‌جمهور آینده به قانون اساسی عملی پایبند باشد

امام جمعه بهاباد گفت: با توجه به اصول قانون اساسی، رئیس جمهور آینده باید به ساختار قانون اساسی پایبند بوده و در عمل نیز این مهم را نشان دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به قرارگیری در آستانه انتخابات و ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح اظهار کرد: هر فردی یک ویژگی خاص دارد، اما در مسئله انتخابات این ویژگی فردی اولویت نداشته و باید توانایی و استعداد فرد در زمینه قدرت اجرایی بررسی شود.

وی افزود: تمام نامزدها در طول انقلاب اسلامی مسئولیت‌هایی داشتند و در گام اول باید بررسی کرد که آیا فرد در این مسئولیت خود موفق عمل کرده است؟.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه رئیس جمهور باید در تراز قانون اساسی و مضامین انقلاب اسلامی باید، تصریح کرد: با توجه به اصول قانون اساسی، رئیس جمهور آینده باید به ساختار قانون اساسی پایبند بوده و در عمل نیز این مهم را نشان دهد.

وی ادامه داد: اصول کشور در زمینه اقتصادی و بین‌المللی کاملا مشخص است، بنابراین یک سری از وعده‌های نامزدها که خارج از این اصول باشد می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که این نامزد ممکن است در آینده نیز در ابعاد سیاسی و اقتصادی خارج از چارچوب قانون اساسی رفتار کند.

بشکانی شناخت جامعه جهانی و اجرای قانون اساسی در عمل را از دیگر ویژگی‌های یک رئیس جمهور کارآمد دانست و تصریح کرد: توجه به برنامه توسعه هفتم، حفظ و گسترش ارتباطات بین‌المللی که در دولت سیزدهم به همت شهید آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه ایجاد شد، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه در زمینه دانش‌بنیان و اقتصاد و ... از دیگر مواردی است که رئیس جمهور آینده باید مد نظر قرار دهد، بنابراین مردم با شناخت نامزدهای انتخاباتی در این زمینه می‌توانند بهترین انتخاب را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد جامعه و هوش و ذکاوت مردم، از مردم انتظار می‌رود که نگاه عمیق و راهبردی به برنامه‌های مهم انقلاب در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصاد داشته باشند و تحلیل‌های نامزدهای انتخاباتی را به صورت منطقی مورد بررسی قرار دهند و از احساسات و شعار فاصله بگیرند.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند که رئیس جمهور محترم مغتنم، و این بیانگر این است که آیت‌الله رئیسی غنیمتی بود که از دست دادیم.

وی ادامه داد: ایشان در دولت سیزدهم تحول‌های زیادی را رقم زد که گسترش ارتباطات بین‌المللی، داشتن نگاهی بنیادین به اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت، شجاعت و صراحت، عمل به موضوع هم‌ترازی معلمان پس از چند سال از جمله مواردی بود که در دولت ایشان بسیار قوی انجام شد.

بشکانی با اشاره به خصوصیات فردی شهید آیت‌الله رئیسی گفت: صداقت و اخلاص، فداکاری و وفاداری از جمله خصوصیات فردی ایشان است؛ ممکن است یک نامزد انتخاباتی این ویژگی‌های فردی را نداشته باشد اما مصمم است که برنامه‌های اجرایی عمیق و دقیق شهید رئیسی را پیگیری و به سرانجام برساند و از این برنامه‌ها الگوبرداری کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از