حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یادداشت؛

رئیس جمهور تراز و الگو

رئیس جمهور تراز و الگو

شهید رئیسی، رئیس جمهوری با کفایت و در تراز انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محمدعلی خسروی، استاد حوزه علمیه یزد و مدرس فرهنگی استان در یادداشتی نوشت: «شهادت» مهر تأیید خدمات در گذشته و  رمز ماندگاری مرام و گفتمان در آینده است. شهید رئیسی، رئیس جمهوری با کفایت و  در تراز انقلاب اسلامی ایران بود. برخی از ویژگی‌های شاخص گفتمان او عبارتند از:

1. هیچ وقت، مصالح و منافع کشور را قربانی «دولت» نکرد. اصولاً او راهش راه جمهوری اسلامی بود و کارهایش به نام کشور  ثبت می‌کرد و نه به نام دولت. در حالی که اکثر رؤسای جمهور در گذشته، اصرار داشتند که کارهایشان به نام دولت ثبت شود و نقاط ضعفشان به حساب نظام گذاشته شود.

2. او شخصیتی اخلاق محور بود و هیچ وقت، به خاطر بداخلاقی‌های دیگران، وارد حاشیه‌های سیاسی نشد.

3. او به معنای واقعی کلمه، وابسته به ریاست نبود و همیشه در هنگامه تعارض منفعت و مصلحت، منفعت را قربانی مصلحت می‌کرد.

4. او در حالی که اهل جناح بازی‌های سیاسی نبود، به شدت انقلابی بود و هر جا لازم می‌دید، شعائر انقلابی را با صدای بلند اعلام می‌کرد.

5. او با اینکه رئیس جمهور بود، مقلد رهبری بود و ثابت کرد که می‌شود هم زمان هم مجتهد بود و هم مقلد.

6. به رشد متوازن و همه جانبه کشور، توجه داشت.

7. شهید رئیسی، هم تفکر و اندیشه انقلابی داشت و هم عمل و اقدام جهادی او رابطه تئوری‌پردازی و عمل‌گرایی را به نزدیک صفر رسانده بود.

8. او هم حکومتی بود و هم مردمی، هیچ وقت سیاست و حکومت او، نتوانست بین او و مردم فاصله ایجاد کند.

در یک جمله می‌توان گفت: او رئیس جمهور همه ایرانیان بود و در صدد رشد، همه ایران برای همه ارزش‌های ایران بود. او دقیقاً در قد و قواره ریاست جمهوری اسلامی ایران بود به همین دلیل از جانب ولی امر مسلمین، لقب شایسته «با کفایت» را دریافت کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از