حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
دستیار مردمی‌سازی رئیس‌ جمهور در یزد:

راهکار جذب نخبگان ارائه تسهیلات نیست

راهکار جذب نخبگان ارائه تسهیلات نیست

دستیار مردمی‌سازی رئیس‌ جمهور گفت: باید نخبگان جذب شوند و البته راهکار جذب نخبگان وام‌دادن نیست و راهکار اساسی این است که نخبه احساس کند نظر و پیشنهاد وی در امور مختلف پیاده می‌شود.

به گزارش «یزدرسا»، سیداحمد عبودتیان صبح امروز در نشست دستیاران مردمی‌سازی دستگاه‌های اجرایی استان یزد با اشاره به اینکه امید امام خمینی(ره) به نوجوانان و جوانان در دوران فعلی انقلاب اسلامی در حال نمایان‌شدن است، اظهار داشت: شهادت روح‌الله عجمیان و دیگر شهدای ناآرامی‌های سال گذشته به مردم ثابت کرد که محور این مسائل چند مسئله ساده شده در رسانه‌های خارج کشور نیست و افراد پشت پرده اهداف دیگری دنبال می‌کنند.

دستیار مردمی‌سازی رئیس‌ جمهور تشکیل حلقه دستیاران مردمی‌سازی در دولت سیزدهم را گامی روبه جلو دانست و افزود: تشکیل دستیاران مردمی‌سازی در حقیقت به‌رسمیت‌شناختن مردم در مراحل تشکیل نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه برای الگو شدن و نفوذ مردم در تصمیمات و اجرای برنامه‌ها باید تحمل و صبر کرد، اظهار داشت: گروه‌ها و صاحبان قدرت نمی‌گذارند حضور مردم در تصمیمات به وقوع بپیوندد و نمی‌گذارند مدل مردمی سازی دولت سیزدهم تبدیل به یک الگو شود.

عبودتیان با اشاره به اینکه گروه‌های مخالف نظام در ناآرامی‌های سال گذشته کار را تمام شده می‌دانستند و مطمئن بودند اهدافشان محقق می شود، تصریح کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی در کشورهای آنها اهداف خود را دنبال می‌کند و با قدرت در حال پیش بردن اهداف الهی است.

دستیار مردمی‌سازی رئیس‌جمهور با اشاره به عزت و احترامی که مردم در طول انقلاب اسلامی برای افراد بزرگواری مثل شهید رجایی ارزشمند هستند رمز این موضوع را اطاعت از رهبری دانست و تصریح کرد: باید نخبگان جذب شوند و البته راهکار جذب نخبگان وام‌دادن نیست و راهکار اساسی این است که نخبه احساس کند نظر و پیشنهاد وی در امور مختلف پیاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای فعال‌سازی حضور مردم در دولت باید حلقه‌های میانی انسجام بیشتری پیدا کند، اظهار داشت: باید یک روز برای شنیدن حرف‌های مردم در دستگاه‌های مردم اختصاص یابد و سازوکاری برای نظارت عمومی مردم در سطح تهیه شود.

عبودتیان با بیان اینکه با دستور رئیس‌جمهور باید تمام کارهایی که قابل‌واگذاری به مردم است سریعاً واسپاری کنند، تصریح کنند: متأسفانه در بسیاری از مسائل ساده در زمینه مردمی‌سازی مقاومت‌های زیادی در سطح کشور وجود دارد از جمله آن واگذاری زمین به مردم بود که در استان یزدی که هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشت؛ اما با سختی و مقاومت بسیار زیادی مواجه بود که باید در این زمینه با شجاعت در مقابل چنین افراد و گروه‌هایی ایستاد.

عبودتیان تهیه پیوست مردمی‌سازی را لازمه اجرای برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: براساس دستور رئیس جمهور یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران در سال آینده موضوع مردمی‌سازی است.

دستیار مردمی‌سازی رئیس‌جمهور انسان‌ها مسئول در تمام امور نظام اسلامی دانست و یادآور شد: برای اینکه مردم خود را مسئول بدانند باید فضایی مهیا شود تا بتوانند نظرات خود را بیان کنند و دستور رئیس جمهور برای تعبیه فضایی که مردم بتوانند نظرات خود را بیان کنند در همین راستا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از