حالت تاریک
سه‌شنبه, 03 مهر 1403
راه‌اندازی گشت ویژه مشاوران املاک در یزد
مدیر کل ثبت اسناد یزد مطرح کرد:

راه‌اندازی گشت ویژه مشاوران املاک در یزد

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک یزد از راه‌اندازی گشت‌های ویژه مشاوران املاک زیر نظر رئیس‌کل دادگستری با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم و اداره کل تعزیرات استان یزد از ابتدای مهرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی اداره ثبت اسناد یزد،  مهدی اقبال دراین‌خصوص اظهار داشت: باتوجه‌به تأکید رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مبنی بر راه‌اندازی گشت‌های ویژه مشاوران املاک زیر نظر رئیس‌کل دادگستری، طی جلسه شورای قضایی استان مورخ 19 شهریورماه امسال مصوب شده تا در راستای موضوع ماده یک و 3 قانون الزام ، رصد مشاوران املاک مبنی بر ارتباط الکترونیکی با سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت و الزام به تکلیف به دستگاه‌های متولی مبنی بر نظارت با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل تعزیرات حکومتی از طریق گشت‌های نظارتی انجام شود.

وی افزود: براین‌اساس مقرر شد پس از اخطارهای لازم به مشاوران از یکم مهرماه، نسبت به تداوم گشت‌های ویژه نظارتی بر مشاوران املاک با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد اظهار امیدواری کرد تا ضمن اتمام حدنگاری اراضی کشاورزی در تداوم اتمام اراضی ملی و منابع طبیعی،  تثبیت و صدور سند اراضی و املاک موقوفات استان نیز باتوجه‌به اهمیت آن و بدون سند بودن 15 هزار موقوفه با جدیت و حداکثر توان انجام شود.

اقبال خاطرنشان کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدنگاری و مستندسازی 80 درصد قنوات، حدنگاری 60 درصد رودخانه تا پایان سال که هم اکنون 28 درصد است و جزو مصوبات سند تحول و تعالی نیز می‌باشد را در دستور کار داریم.

عضو شورای حقوق بیت‌المال یزد با بیان اینکه تمام همکاران استان یزد باانگیزه بالا و با افتخار و خلوص نیّت، وقت خود را وقف خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم کرده‌اند، یادآور شد: در تداوم همین تلاش‌ها و افتخارآفرینی‌ها، اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد که سال گذشته در بخش گروه عمومي، امنيتي و قضايي جشنواره شهید رجایی به‌عنوان دستگاه برتر معرفی شده بود امسال نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، در شاخص بسیار مهم «کسب رضایت مردم جشنواره شهید رجایی» موفق به کسب رتبه نخست شد که همه این موارد مرهون حمایت‌های بی‌دریغ ریاست عالی سازمان بوده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از