حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد:

مناظرات انتخاباتی در فضای تبیینی برگزار شود

مناظرات انتخاباتی در فضای تبیینی برگزار شود

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد گفت: ضرورت دارد تمام نامزدهای انتخاباتی اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و مناظرات انتخاباتی در فضای تبیین و به‌دوراز تخریب برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «یزدرسا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در احمدآباد ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: برای فهم دقیق اقدام دشمنان در به شهادت رساندن امام جواد (ع) در سن جوانی باید بدانیم که افزایش زمینه نفوذ قدرت تشیع توسط ائمه (ع) پیشین باعث شد تا دشمن در اقدامی بخواهد نشاط تشیع را از بین ببرد که به لطف خداوند موفق نشدند و نخواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع فلسطین و غزه بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود به‌درستی اشاره کردند که کسی باور نمی‌کرد که روزی در دانشگاه‌های آمریکا به نفع فلسطین شعار سر داده شود و در آینده نیز اتفاقاتی خواهد افتاد که امروزه برای ما باورپذیر نیستند که نابودی و محو رژیم صهیونیستی نیز یکی از این موارد خواهد بود.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان و جوانان آمریکایی عنوان کردند که شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و با توجه به این سخن باید بدانیم معیار برنده بودن و یا بازنده بودن در تاریخ چیست.

وی افزود: درست و نادرست بودن حق و باطل یکی از این معیارها است و نگاه قرآن نیز به این موضوع همین است که حق هرکجا باشد باطل نیز خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا حق را بپوشاند.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج بیان کرد: نگاه به این ازدواج می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد، مشکلات اقتصادی در موضوع ازدواج جوانان بی‌تأثیر نیست؛ اما به نظر می‌رسد که مسائل فرهنگی نقش پررنگ‌تری را در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: طلاق در قشر مرفه بیش از قشر متوسط جامعه است و این خود بیانگر این است که مشکلات فرهنگی نسبت به مشکلات اقتصادی پررنگ‌تر عمل می‌کنند.

مدرسی با بیان اینکه با کنار زدن محدودیت‌ها باید مسئله ازدواج جوانان را ساده‌تر کرد، گفت: مهریه‌های سنگین و مدارج تحصیلی بسیار بالا شروطی هستند که در زمینه ازدواج همچون سد عمل می‌کنند و باید در این راستا شرایط ازدواج تسهیل شود.

* تمام نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: پس از فقدان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و جمعی از همراهان وی، عزایی در کشور به وجود آمد که تبدیل به حماسه‌ای ماندگار شد.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد ادامه داد: این فقدان مسیر کشور را به سمت انتخابات زودهنگام پیش برد، بنابراین تمام نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و مناظرات انتخاباتی باید فضای تبیین شود و نه اینکه شخصیتی تخریب شود.

وی بیان کرد: تقویت قدرت تفکر مردم در مناظرات، رعایت انصاف با نیت صادق و یادآوری نقاط قوت هر فرد باید در مناظرات انتخاباتی پررنگ شود.

*دولت چهاردهم وظیفه بسیار سنگینی در پیش دارد

مدرسی با اشاره به وظیفه مردم در انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه دولت جدید کار بسیار دشواری در پیش دارد باید تلاش کنیم تا با مشارکت حداکثری پشتوانه‌ای برای تصمیمات دولت چهاردهم باشیم.

وی ادامه داد: پس از حادثه شهادت رئیس‌جمهور مردمی، مسئولان استان یزد به‌شدت و قوت بیشتری مسائل استان را پیگیری کردند و اجازه ندادند این فقدان خللی در کار استان به وجود آورد و علیرغم غم سنگین تمام برنامه‌ها و مسائل استان را با قوت پیش بردند و این شاخصه مردم و مسئولان یزد است که در هر شرایطی وظیفه‌گرا هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از