حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
استاندار یزد:

رسانه‌ها باید عملکرد اطلاع‌رسانی ادارات را ارزیابی کنند

رسانه‌ها باید عملکرد اطلاع‌رسانی ادارات را ارزیابی کنند

استاندار یزد گفت: عملکرد اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی استان توسط رسانه‌ها ارزیابی شود.

به گزارش یزد رسا، مهران فاطمی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان یزد که ظهر امروز با حضور اعضاء برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که دولت‌ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند موضوع اطلاع‌رسانی است اظهار داشت: متأسفانه تمام دولت‌ها در این زمینه دارای نقص‌هایی بوده و مقام معظم رهبری نیز به‌دفعات متعدد در این زمینه انتقاداتی داشته‌اند.
استاندار یزد افزود: مردم باید در جریان اتفاقات و اقداماتی که توسط دولت‌ها انجام شده و در دست اجرا است قرار بگیرند تا بتوانند ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد دولت‌ها داشته باشند که متأسفانه این موضوع تاکنون به‌خوبی تبیین نشده و مردم در جریان بسیاری از اتفاقات مثبتی که به وقوع پیوسته نیستند.
فاطمی با بیان اینکه برای برطرف‌شدن این نقص در جشنواره شهید رجایی که ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است یک سرفصل جدید برای موضوع اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شد تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط الگویی علمی و دقیق بر اساس ۶ سنجه طراحی کردند؛ اما این مدل دارای دو ایراد است.
وی ادامه داد: در مدل طراحی شده نظرات سازمان صداوسیما و همچنین رسانه‌ها لحاظ نشده است که براین‌اساس مقرر شد از مجموع ۱۷۰ امتیاز در نظر گرفته شده برای این بخش، ۸۰ امتیاز برای ارزیابی شورای اطلاع‌رسانی استان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ۶۰ امتیاز برای نظرات صداوسیما و همچنین ۳۰ امتیاز نیز برای نظرات رسانه‌های استان از عملکرد اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی استان در نظر گرفته شود.
استاندار یزد با بیان اینکه بر اساس این ارزیابی دستگاه‌های برتر در زمینه اطلاع‌رسانی مشخص خواهند شد اظهار داشت: مهم‌تر از مشخص‌شدن دستگاه‌های برتر، شناسایی موانع موجود برای اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های اجرایی است که باید کاملاً مشخص و برطرف شود.
انتهای پیام/ک

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از