حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

رمز شکوفایی اقتصاد ایران ایستادگی و مقاومت است

رمز شکوفایی اقتصاد ایران ایستادگی و مقاومت است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای جلوگیری از سلطه‌گری دشمن به‌ویژه در عرصه اقتصاد تنها یک روش وجود دارد و آن ایستادگی، مقاومت است.

به گزارش یزد رسا، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه یزد با اشاره به سالگرد  8 سال دوران دفاع مقدس و بی‌نظیر خواندن این پدیده اظهار داشت: در تاریخ چندهزارساله ایران وجود نداشته است که کشوری پرچم عدالت‌خواهی بلند کند و تمام کشورها بر علیه وی جنگی را ایجاد کنند و در نهایت نیز این ملت سربلند از این نبرد نابرابر خارج شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در زمان‌های گذشته ایران در هر جنگی که وارد شود چند نقطه از کشور را به دیگران واگذار کرده است؛ ولی ملت ایران نه‌تنها حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند بلکه توانستند دستاوردهای فراوانی را برای خود ایجاد کند که برای کشورهای دیگر به‌مانند یک افسانه است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران قاعده و رمز پیروزی را آموخته است و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی صدام به ملت ایران اتفاقی نبود تصریح کرد: وعده الهی است که اگر فردی خداوند را یاری کند قطعاً به پیروزی خواهد رسید و اگر گروهی پروردگار را یاری کند هیچ گروهی با تمام امکانات خود نخواهد توانست بر وی پیروز شود.

نقدی با بیان اینکه اصناف، تولیدکنندگان فعلاً در خط مقدم در حال فعالیت هستند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توانست از دل تهدیدات دشمن برای خود فرصت‌هایی را ایجاد کند به‌نحوی‌که امروز در بسیاری از امور به‌مانند مسائل اطلاعاتی در سطح جهان یکی از قدرت برتر است.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی امکان نداشتیم در جواب بمباران صدام حتی یک موشک به بغداد شلیک کنیم تصریح کرد: جوانان این کشور با اتکا به وعده الهی در مقابل دشمن مقاومت کردند و تسلیم نشدند و از دل این تهدیدات با پشتیبانی به وعده خداوند برای خود فرصت ایجاد کردند و توانستیم امروز از لحاظ موشکی و پهپادی یکی از قدرت‌های برتر جهان باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در شرایطی که داعش هر روز در حال گسترش بود سردار شهید سلیمانی باایمان به خداوند از دل آتشی که این گروه ایجاد کرده بود مقاومت کرد و همین مقاومت باعث ایجاد بزرگ‌ترین قدرت و جبهه مقاومت اسلامی شد که از کشمیر تا مرزهای فلسطین ادامه دارد و به یکدیگر وصل است خاطرنشان کرد: در این جبهه از تمام کشورهای حاضر شده‌اند و چنان این جبهه به رژیم اشغالی فشار وارد کرده است که در حال مهاجرت از این سرزمین‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز عرصه اقتصادی نیز جدا از موضوعات دیگر نیست اظهار داشت: اگر در عرصه‌های دیگر توانسته‌ایم برای خود فرصت ایجاد کنیم و امروز بدرخشیم به‌طورقطع اگر در اقتصاد نیز با این فرمول فعالیت کنیم، اقتصاددانان  تمام دنیا حیرت خواهند کرد  و این اتفاق به‌واسطه ظرفیت‌هایی به‌مانند سرزمین مناسب، نیروی انسانی، علم، نقطه جغرافیایی مناسب و... که در کشور وجود دارد سرعتش بسیار سریع‌تر خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه در دولت شهید رجایی شعار کابینه 36 میلیونی را داد افزود: حکومت اسلامی برای مردم است و با دولت‌های تمام دنیا متفاوت است و زمانی که می گوئیم دولت باید این اقدام را انجام دهد؛ یعنی تمام مردم باید این کارها را انجام بدهیم.

وی افزود: تمام مردم ایران نباید بگذارند دلار با اقتصاد ایران بازی کند و نیازمندی‌های حساس و استراتژیک را خودمان تولید کنیم؛ زیرا ما به لطف خداوند در کشوری زندگی می‌کنیم که ظرفیت‌های فراوانی دارد و این امکان را داریم؛ ولی باید تصمیم بگیریم تا بتوانیم در مقابل این اقدامات ایستادگی کنیم.

نقدی با تأکید بر اینکه هر دستگاه تولیدی و طرح علمی جدیدی که لازم است در صنعت‌هایی به‌مانند کاشی و سرامیک ایجاد شود باید در ایران تولید شود زیرا مردم ایران و به‌ویژه مردم یزد اهل کار و تلاش هستند ابراز داشت: دشمن زمانی که مشاهده کند که ایران به‌واسطه فشارهای ارزی دارد مذاکره نمی‌کند به‌صورت طبیعی عقب‌نشینی می‌کند چون می‌داند ملت ما به آنها نیاز ندارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه رمز شکوفایی اقتصاد ایران ایستادگی و مقاومت است تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های استان یزد و هر استان دیگری تکمیل شده است بروید در سرزمین‌های دیگر مثل سواحل که ظرفیت‌های فراوانی دارد فعال شویم و آن مناطق را شکوفا کنید و لازمه این اتفاق پیوندخوردن صنعت با دانشگاه است.

وی تصمیم به استقلال را فرمول پیروزی در تمام عرصه‌ها ذکر و تصریح کرد: فرهنگ کار در بسیاری از نقاط این کشور باید تغییر کند و کار در بین جوانان کشور ارزش پیدا کند و نگذاریم مسیر سلطه گری برای دشمن در عرصه های مختلف باز بماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از