حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
روند افزایشی قیمت مرغ در یزد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

روند افزایشی قیمت مرغ در یزد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: قیمت مرغ در سراسر کشور از جمله یزد روند افزایشی را به خود گرفته است که یکی از دلایل آن افزایش تقاضا است.

یحیی شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به وضعیت بازار مرغ در یزد گفت: قیمت مرغ در سراسر کشور از جمله یزد روند افزایشی را به خود گرفته است که یکی از دلایل آن افزایش تقاضا است.

وی با بیان اینکه یزد، چهارمین استان با کمترین قیمت مرغ در کشور است، افزود: قیمت فعلی مرغ در یزد برای مصرف‌کننده 91 هزار و 500 تومان است که طی روزهای آینده حدود هزار تا 2 هزار تومان افزایش خواهد داشت البته مرغ شمال از مرغ یزد قیمت بالاتری دارد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین مرغ در استان وجود ندارد و مرغ به میزان مورد نیاز در بازار عرضه می‌شود و روزانه به طور میانگین 130 تا 140 تن مرغ زنده در یزد کشتار می‌شود.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی در استان یزد نیز افزود: جوجه‌ریزی در ماه‌های تیر و مرداد به دلیل گرمای شدید هوا کاهش یافت که در سراسر کشور هم اینگونه بود اما هیچ کمبودی در بازار مرغ یزد وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به مصرف روزانه مرغ در استان یزد گفت: روزانه به طور میانگین 90 تا 100 تن مرغ در استان یزد مصرف می‌شود و از طرفی مرغ شمال نیز به استان وارد می‌شود، از طرف دیگر مرغ مازاد تولید استان یزد نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از