حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)؛

زائران بهابادی به حرم امام(ره) اعزام شدند

زائران بهابادی به حرم امام(ره) اعزام شدند

در آستانه چهاردهم خردادماه، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) زائران شهرستان بهاباد هم‌زمان با سایر شهرستان‌های استان یزد، به حرم امام خمینی(ره) اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری «یزدرسا»، در آستانه چهاردهم خردادماه، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) 5 هزار یزدی در قالب گروه‌های مردمی و اقشار مختلف به حرم مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند.

هم‌زمان با سایر شهرستان‌ها، زائران شهرستان بهاباد نیز در قالب کاروانی به زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند.
 

زائران بهابادی به حرم امام(ره) اعزام شدند

حمیدرضا فرهمند، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد در مراسم بدرقه زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از شرکت زائران در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) آشنایی با تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه این کاروان متشکل از افراد جوان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم اعم از خواهر و برادر هستند، گفت: این افراد به وسیله پنج دستگاه اتوبوس اعزام خواهند شد.

 

فرهمند اضافه کرد: زائران کاروان صبح چهاردهم خرداد در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در حرم مطهر، شرکت و ضمن استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، با معظم له تجدید میثاق می‌کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد عنوان کرد: تلاش کردیم زائران اعزامی به حرم امام خمینی(ره) از بین جوانان، نوجوانان، اقشار مختلف مردم و کسانی باشد که زائر اولی بوده و تاکنون در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی شرکت نکرده‌اند.

 

وی بیان کرد: زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اعضای این کاروان زیارتی است.

 

فرهمند اظهار کرد: همه تدابیر ایمنی، امنیتی و بهداشتی برای زائرین این کاروان بزرگ، پیش‌بینی و اعمال شده است.

زائران بهابادی به حرم امام(ره) اعزام شدند

*** جمهوری اسلامی از مهم‌ترین ابتکارات امام خمینی (ره) است

همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ثمره زندگی امام راحل بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، بنده‌ صالح خدا و جانشین انبیأ و اولیاء بوده و از شخصیت‌های ممتازی است که در همه قابلیت‌های فطری خویش به سر حد کمال رسیده بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را احیا کرد و رعشه و لرزه بر اندام چرکین دشمنان انداخت.

 

ایراهیمی بشکانی گفت: امام راحل (ره) شخصیتی است که راه و مکتب او، یک ذخیره الهی برای ملت ایران است و در طول انقلاب، هرجا توفیقاتی داشتیم به خاطر حرکت در مسیر مکتب امام (ره) بود و هرجا ضربه خوردیم به دلیل دوری از این مکتب ارزشمند بود.

 

وی تصریح کرد: آن چیزی که امام را به مقام امامت رساند ،بعد معنوی و الهی ایشان بود که باعث شد چنین محبوبیت و مقبولیتی را داشته باشد و یکی دیگر از ابعاد شخصیت امام، عشق به مردم بود چراکه ایشان عاشق مردم بود.

 

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه با حرکت‌های امام خمینی (ره) دنیا احساس کرد که وقایع جدیدی در حال رقم خوردن است، عنوان کرد: امام راحل شخصیتی بی‌نظیر در جهان بود که ظهور او و شکوفا شدن پیام‌ها و اندیشه‌های او، جریان استکباری حاکم بر دنیا را به لرزه درآورد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به جمله تاریخی مقام معظم رهبری اظهار کرد: امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است که نام ایشان پرچم انقلاب، راه ایشان راه انقلاب و اهداف ایشان اهداف انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: بزرگداشت امام عظیم‌الشأن این شخصیت برجسته و چهره به یادماندنی تاریخ، فرصت مغتنمی است تا با عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر توجه به ابعاد والای شخصیتی احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و بهره‌گیری از بیانات آن امام بزرگوار در خصوص گفتمان و شعارهای انقلاب یاد و نام ایشان گرامی داشته شود.

 

امام‌جمعه بهاباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ثمره زندگی امام راحل و مهم‌ترین یادگار این عالم صمدانی برای ملت ایران، امت اسلام و آزادی‌ خواهان جهان است، افزود: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ثمره زندگی امام راحل و مهم‌ترین یادگار این عالم صمدانی برای ملت ایران، امت اسلام و آزادی‌ خواهان جهان است که برای حفظ، حراست و پاسداری از آن صدها هزار شهید والامقام تقدیم شده ‌است.

 

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در مبارزه و مقابله با استکبار جهانی هزینه داد، هزینه وی تبعید شدن از وطن و از دست دادن فرزند بود؛ اما امام با اتکاء به خدا و با پشتیبانی مردم در مقابل استکبار جهانی ایستاد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ایران پایه گذاری کرد و بنا نهاد که امروز این انقلاب به برکت امام خمینی(ره) به اقصی نقاط جهان صادر و الگویی برای مردم شده است.

زائران بهابادی به حرم امام(ره) اعزام شدند

یادآور می‌شود، در مراسم بدرقه و اعزام زائران بهابادی به حرم مطهر امام راحل فرماندار بهاباد، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، اعضای شورای شهر و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهاباد حضور داشتند .

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از