حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فعال قرآنی در یزد:

زبان هنر در ترویج قرآن موثر است

زبان هنر در ترویج قرآن موثر است

فعال و برگزیده قرآنی در یزد گفت: برای ترویج قرآن هنرمندان باید با استفاده از زبان هنر و ادب و با درس گرفتن از خود قرآن، دل‌ها و جان‌های مردم را به نور قرآن روشن کنند.

مسعود کریمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به علاقه شخصی خود به قرآن اظهار کرد: از سال 1397 تا 1402 در رشته مفاهیم قرآن موفق به کسب مقام اول شدم تاکنون چندین مقام برتری در سال‌های مختلف و در مسابقات مختلف کسب کردم.

این برگزیده قرآنی در یزد با اشاره به اینکه علاقه او به قرآن به دوران کودکی خود بازمی‌گردد، تصریح کرد: این علاقه باعث شد تا از همان دوران کودکی در راستای مطالعه در زمینه قرآن و مفاهیم آن گام بردارم و سبب شد تا قرآن در امور زندگی من جریان پیدا کند.

کریمی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و منشور تعالی در دین اسلام است که جاودانه مانده و قلب‌ها و دل‌ها را روشن می‌کند.

این فعال قرآن با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است، گفت: معارف جاودانه قرآن برای برپایی زندگی سعادتمند دنیا و آخرت انسان کافی است و از سویی خداوند متعال در زمینه سعادت انسان تدبیر خود را در قرآن متجلی کرد.

وی افزود: قرآن معجزه جاوید خداوند است و وظیفه فعالان قرآنی است که در زمینه نزدیک کردن مردم به قرآن گام بردارند.

کریمی قرائت روزانه قرآن، جاری کردن قرآن در لحظات مختلف زندگی و آشنایی با مفاهیم قرآنی را از جمله موارد کمک‌کننده در دست‌یابی به زندگی سعادتمند دانست و گفت: فعالان در حوزه قرآنی باید برای آشنا شدن مردم به قرآن به‌گونه‌ای عمل کنند تا با بیانی ساده این شور و اشتیاق باعث شود که خود مردم در این مسیر قدم بگذارند.

این فعال قرآنی با اشاره به شرایط جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی تحول عظیم و بی‌سابقه‌ای در ترویج فرهنگ قرآنی در محافل و کلاس‌های قرآنی صورت گرفت، به‌گونه‌ای که نسل پس از انقلاب از کودکی در مدارس و سایر مکان‌های تحصیلی با قرآن آشنا شدند.

وی ادامه داد: در زمینه قرآنی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد و باید در این راستا با استفاده از زبان هنر و ادب و با درس گرفتن از خود قرآن، دل‌ها و جان‌های مردم را به نور قرآن روشن کنند.

کریمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دلسوزانه در زمینه قرآن و در راستای حمایت از فعالان قرآنی همواره حضور منحصر به فردی داشتند، گفت: سیره مقام معظم رهبری تنها به تفسیر قرآن محدود نمی‌شود، بلکه به عنوان مهم‌ترین عنصر در راستای ترویج و جاری کردن معارف قرآن در تمام سطوح کشور از ایشان می‌توان نام برد.

این فعال قرآنی با اشاره به اهمیت ارتقا و تعالی قرآنی در جامعه اظهار کرد: این تعالی باید در مدارس و در دانشگاه‌ها آغاز شود و از اساتید مجرب برای مانوس شدن مخاطبان با قرآن نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: قرآن با نورانیت خود چشم‌ها و دل‌ها را به خود خیره کرده و با منطقی که در آن نهفته شده تمام عالم را به سوی خود جذب کرده است و خواهد کرد؛ این موارد باعث شده تا دشمن در تلاش باشد که با سوزاندن قرآن و یا سایر روش‌های دیگر به ساحت قرآن توهین کند، اما باید گفت که این روش‌ها دیگر فایده‌ای ندارد.

کریمی دشمنی با قرآن را یکی از عوامل ترویج قرآن دانست و گفت: این دشمنی‌ها تنها باعث کنجکاوی سایر مردم می‌شود که بدانند در قرآن چیست که غرب در تلاش نابودی آن است، و همین امر سبب می‌شود تا عده دیگری با قرآن آشنا شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از