حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

زیارت امام هشتم تداوم فرهنگ ظلم‌ستیزی است

زیارت امام هشتم تداوم فرهنگ ظلم‌ستیزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه بر اساس احادیث و روایات بر زیارت امام رضا (ع) تأکید فراوانی شده است، گفت: زیارت امام رضا (ع) موجب تداوم فرهنگ ظلم‌ستیزی شیعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با فضیلت زیارت امام رضا (ع) اظهار کرد: بر اساس احادیث و روایات، بر زیارت امام رضا (ع) خیلی سفارش و تأکید شده است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) در فضیلت زیارت امام رضا (ع) فرموده‌اند «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد. هر انسان اندوهناکی او را زیارت کند، خدای عزّوجل اندوه او را از بین خواهد برد و هر گناه‌کاری که به زیارت او بشتابد، خدا گناهانش را می‌آمرزد.» 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در برخی منابع دینی، ثواب زیارت امام رضا (ع) را برابر با انجام هزار حج آورده‌اند.

وی با بیان اینکه زیارت ائمه اطهار شناخت و معرفت فرد را افزایش می‌دهد، ادامه داد: فرد با رفتن به زیارت امام و پیشوای دینی، اسوه حسنه و نمونه‌ای عالی و عملی از رهبری را یافته و بدین سبب می‌تواند چراغ راهی برای ادامه مسیر زندگی داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تأکید بر ضرورت زیارت کردن ائمه اطهار (ع) از سر معرفت، بیان کرد: زیارت رفتن امت مسلمان باعث تداوم ابلاغ هدف امام و ادامه رسالت ائمه اطهار در طول تاریخ خواهد شد.

وی تصریح کرد: ظلم ستیزی و عدالت ‌گستری از بزرگ‌ترین اهداف امام رضا (ع) بوده است، به همین سبب مأمون عباسی را به وحشت انداخته بود.

صادقی افزود: زیارت امام رضا (ع) باعث تداوم فرهنگ عاشورا و سیره امام رضا (ع) در ظلم‌ستیزی و اجرای احکام الهی و عدالت‌خواهی خواهد شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از