حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
هفته هنر انقلاب اسلامی مغفول واقع شد؛

سالکی غایب هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

سالکی غایب هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

هفته هنر انقلاب اسلامی در استان یزد به دلایل مختلف با برگزاری بی‌رمق برنامه‌های متناسب با این هفته سپری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به‌عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد.

هدف اصلی برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته ارتقاء فرهنگ و هنر اسلامی، ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی و تشویق ابتکار و خلاقیت در زمینه هنر و فرهنگ است. این هفته با برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، نمایش فیلم‌ها و بوم گردی‌های فرهنگی همراه است و به‌منظور تبادل ایده‌ها و ارتقاء هنر و فرهنگ در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

سالکی غایب هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

اما در استان یزد هفته هنر انقلاب اسلامی جور دیگری گذشت؛ در این هفته که متولی اصلی آن را می‌توان حوزه هنری قلمداد کرد، در حالی طی شد که رئیس حوزه هنری یزد در استان حضور نداشت.

حتی شنیده شده است، برخی از مسئولان ارشد به‌منظور برجسته کردن این هفته و ارج نهادن به زحمات هنرمندان استان قصد داشتند تا برای خداقوت گویی، با پرسنل حوزه هنری دیدار داشته باشند، اما به دلیل غیبت رئیس این اتفاق نیفتاد.

سالکی غایب هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

بی‌رمق برگزار شدن آئین هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

وقتی یزدرسا، از مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان یزد در رابطه با دلیل کم‌رنگ برگزار شدن برنامه‌های این هفته سؤال کرد، در پاسخ گفت: برنامه‌های متنوعی برگزار شده و کمرنگ برگزار نشد فقط با توجه به تقارن هفته هنر انقلاب اسلامی با تعطیلات رسمی برنامه‌های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی با تأخیر برگزار شدند.

 

این بی‌رمق برگزار شدن آئین هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد موجب اعتراض اهالی فرهنگ و هنر استان یزد در فضای مجازی شد. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی مناسبتی برای جریان‌سازی، معرفی و تجلیل از هنرمندان بوده و برنامه جذاب دیگر آن معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی است که علاوه بر اینکه در سطح کشور یکی از اصحاب هنر به‌عنوان چهره انتخاب می‌شود، در سطح استان‌ها نیز این معرفی انجام می‌گیرد اما امسال در استان یزد این برنامه انجام نگرفت.

 

سالکی غایب هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد

 

فرهنگ و هنر یکی از عرصه‌های مهمی است که تقریباً متولیان این حوزه در سال‌های اخیر وا داده‌اند؛ این در حالی است که در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به تلاش و فعالیت و همچنین به معرفی الگو و چهره نیاز داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از