حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
نماینده مردم یزد در مجلس:

سردار سلیمانی راهبردهای دشمن را به بن‌بست کشاند

سردار سلیمانی راهبردهای دشمن را به بن‌بست کشاند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی تمام راهبردهای دشمن را در منطقه غرب آسیا در حوزه‌های دفاعی، سیاسی و امنیتی به بن‌بست کشاند.

محمدصالح جوکار در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک فرمانده جامع‌الاطراف بود، فردی خودساخته، خودباور و خداباور بود، وی از آنچه که فرمان ولایت بود تبعیت می‌کرد و خداوند نیز به همین واسطه به او عنایت کرد و جایگاه داد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس  در جنوب کشور و کردستان در جبهه‌های حق علیه باطل به دنبال شهادت بود، بعد از آن در در جنوب شرق کشور برای ایجاد امنیت برای مردم مجاهدت کرد و همچنین در راستای ارائه خدمات و فریادرسی به  مردم در منطقه غرب آسیا در مقابل ظالمان و مستکبران ایستاد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید سلیمانی در طول عمر بیش از 60 سال خود، بیش از 50 سال در راستای رضای خداوند به خدمت به مردم پرداخت و به گفته خودش زمانی شهید، شهید می‌شود که شهید زندگی کند و واقعا ایشان در طول عمر خود به واسطه همین ایمان، باورها و اعتقادات، شجاعت و دل سپردنش به خدا شهید زندگی کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی در زمینه‌های نظامی تدوینگر راهبرد و خالق تاکتیک در برابر دشمن بود، هیچ‌گاه دشمن نتوانست او را پیش بینی کند و تمام راهبردهای دشمن را در منطقه غرب آسیا در حوزه‌های دفاعی، سیاسی و امنیتی به بن‌بست کشاند.

جوکار با بیان اینکه سردار سلیمانی انسانی دارای تفکری راهبردی بود، گفت: دشمنان خودشان اذعان کردند که سردار سلیمانی مردم شماره دو ایران و ژنرال یک منطقه غرب آسیا است به گونه‌ای که با آن لطافت روح و عمق تفکری که داشت توانست بسیج  جهانی اسلام و جبهه مقاومت را شکل بدهد و در فاصله زمانی کوتاه رزمندگان پاکستانی، عراقی، یمنی، لبنانی و ... را به وحدت برساند و عملیات‌های مختلفی را با حضور این رزمندگان اجرا کند که کار بزرگی است.

وی ادامه داد: آمریکایی بارها سردار سلیمانی را در محاصره قرار دادند اما موفق نبودند، این سردار شهید شخصیتی بود که امروز هم در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌الملل جایگاه والایی دارد و احترام به شخصیت دفاعی و نظامی ایشان در دنیا زبانزد عام و خاص است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از