حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

سطح بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی در یزد حفظ شود

سطح بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی در یزد حفظ شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فرصتی برای تقویت تعاملات فرهنگی بین ملت‌ها است.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، علی‌اکبر عزیزی در نشست هماهنگی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: با توجه به اینکه در این جشنواره میزبان کشورهای مختلف هستیم باید با فضاسازی و برنامه‌ریزی مناسب، سطح ملی و بین‌المللی جشنواره را در شهر جهانی یزد حفظ کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه حضور کشورهای مختلف در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، اشتراک تجربیات و تقویت ارتباطات فرهنگی را به همراه دارد، افزود: در این جشنواره؛ قصه‌گویی با زبان، لهجه و گویش‌های مختلف کشور به منظور نمایش فرهنگ‌های گوناگون کشور داشته باشیم.

وی به هماهنگی بین دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای برقراری نظم و امنیت در برگزاری اختتامیه این مراسم تأکید کرد و گفت: صدا و سیما نیز این مراسم را به صورت کامل برای مخاطبان در شبکه استانی و شبکه‌های ملی پوشش دهد.
 
در بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان ۱۷ هزار قصه‌گو در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن، آیینی سنتی، قصه‌گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و قصه‌گویی و همچنین سه موضوع جدید با عنوان قصه‌های ویژه سردار سلیمانی، بخش طنز، بخش کارآفرینی و معرفی کسب و کارها شرکت کرده‌اند.
 
در این جشنواره کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هند، اسکاتلند، کنیا، مالزی، اگاندا، تانزانیا، لسوتو و لبنان حضور خواهند داشت.
 
بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ آذر تا ۳۰ آذرماه همزمان با شب یلدا به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از